Felietony

Masz zbyt mało polubionych stron? Facebook zmienia sekcję rekomendowanych stron

Grzegorz Ułan
Masz zbyt mało polubionych stron? Facebook zmienia sekcję rekomendowanych stron
10

Wiadomo, im więcej polubionych stron tym lepiej dopasowane reklamy. Jak lepiej dopasowane to tym bardziej skuteczne, a tu już prosta droga do większych zysków. Facebook zdecydował właśnie (u mnie zauważyłem to dzisiaj) o "podkręceniu" tego parametru i uproszczeniu wyszukiwania stron firmowych do p...


Wiadomo, im więcej polubionych stron tym lepiej dopasowane reklamy. Jak lepiej dopasowane to tym bardziej skuteczne, a tu już prosta droga do większych zysków. Facebook zdecydował właśnie (u mnie zauważyłem to dzisiaj) o "podkręceniu" tego parametru i uproszczeniu wyszukiwania stron firmowych do polubienia.

Wcześniej w tej sekcji mieliśmy strony podzielone według ich kategorii, teraz wyświetla się ich lista i to sporządzona na podstawie naszej lokalizacji, zainteresowań i powiązaniach z naszymi znajomymi. Przyznam, że dość trafnie wyselekcjonowane. Sprawdzałem na testowym koncie, lista równie długa, ale dobrana zupełnie przypadkowo.

Sekcja ta dodatkowo wzbogacona jest o strony, do których zostaliśmy zaproszeni wraz z osobą zapraszającą oraz o wyszukiwarkę, gdzie wpisywane nazwy pojawiają się w czasie rzeczywistym, aż się ciśnie na usta zapytanie dlaczego jeszcze nie ma takiej do wyszukiwania wpisów? I czy w ogóle będzie?

Widać i to wyraźnie, że wszelkie zmiany, jakie dotykają ten serwis ostatnio, ukierunkowane są tylko i wyłącznie na wyciągnięcie z niego jeszcze większych dochodów. Wpisy sponsorowane, promowanie postów, zarówno na profilach firmowych jak i prywatnych(!). Zapominanie przy tym o użytkownikach i ułatwianiu im korzystania z serwisu może w dłuższym okresie obrócić się przeciwko Facebookowi.

Ktoś pamięta, kiedy i jaka funkcja, ukierunkowana wyłącznie na wygodę korzystania z serwisu, została ostatnio wprowadzona na Facebooku?

Aktualizacja

Dzięki Dawidowi odkryliśmy też kolejną nową funkcję, podobnie działającą, a odnoszącą się do proponowanych subskrypcji, zgodnych z naszymi zainteresowaniami.

To już bardziej ukierunkowana na użytkowników funkcja, sam chętnie skorzystam. Jeszcze nie widzę jej w swoim menu, dostępna jest po adresem - Dodaj zainteresowania.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Facebookfanpage