10

Masz zbyt mało polubionych stron? Facebook zmienia sekcję rekomendowanych stron

Wiadomo, im więcej polubionych stron tym lepiej dopasowane reklamy. Jak lepiej dopasowane to tym bardziej skuteczne, a tu już prosta droga do większych zysków. Facebook zdecydował właśnie (u mnie zauważyłem to dzisiaj) o „podkręceniu” tego parametru i uproszczeniu wyszukiwania stron firmowych do polubienia. Wcześniej w tej sekcji mieliśmy strony podzielone według ich kategorii, teraz wyświetla […]


Wiadomo, im więcej polubionych stron tym lepiej dopasowane reklamy. Jak lepiej dopasowane to tym bardziej skuteczne, a tu już prosta droga do większych zysków. Facebook zdecydował właśnie (u mnie zauważyłem to dzisiaj) o „podkręceniu” tego parametru i uproszczeniu wyszukiwania stron firmowych do polubienia.

Wcześniej w tej sekcji mieliśmy strony podzielone według ich kategorii, teraz wyświetla się ich lista i to sporządzona na podstawie naszej lokalizacji, zainteresowań i powiązaniach z naszymi znajomymi. Przyznam, że dość trafnie wyselekcjonowane. Sprawdzałem na testowym koncie, lista równie długa, ale dobrana zupełnie przypadkowo.

Sekcja ta dodatkowo wzbogacona jest o strony, do których zostaliśmy zaproszeni wraz z osobą zapraszającą oraz o wyszukiwarkę, gdzie wpisywane nazwy pojawiają się w czasie rzeczywistym, aż się ciśnie na usta zapytanie dlaczego jeszcze nie ma takiej do wyszukiwania wpisów? I czy w ogóle będzie?

Widać i to wyraźnie, że wszelkie zmiany, jakie dotykają ten serwis ostatnio, ukierunkowane są tylko i wyłącznie na wyciągnięcie z niego jeszcze większych dochodów. Wpisy sponsorowane, promowanie postów, zarówno na profilach firmowych jak i prywatnych(!). Zapominanie przy tym o użytkownikach i ułatwianiu im korzystania z serwisu może w dłuższym okresie obrócić się przeciwko Facebookowi.

Ktoś pamięta, kiedy i jaka funkcja, ukierunkowana wyłącznie na wygodę korzystania z serwisu, została ostatnio wprowadzona na Facebooku?

Aktualizacja

Dzięki Dawidowi odkryliśmy też kolejną nową funkcję, podobnie działającą, a odnoszącą się do proponowanych subskrypcji, zgodnych z naszymi zainteresowaniami.

To już bardziej ukierunkowana na użytkowników funkcja, sam chętnie skorzystam. Jeszcze nie widzę jej w swoim menu, dostępna jest po adresem – Dodaj zainteresowania.