Polska

LG otwiera w Polsce fabrykę akumulatorów dla samochodów elektrycznych

Tomasz Popielarczyk
LG otwiera w Polsce fabrykę akumulatorów dla samochodów elektrycznych
8

Pierwsza europejska fabryka akumulatorów LG dla branży automotive powstanie w Polsce. Firma zainwestuje u nas 1,3 mld złotych, tworząc w ten sposób ponad 700 nowych miejsc pracy.

Budowa fabryki ruszyła. Wczoraj dokonano symbolicznego wmurowania kamienia węgielnego. Placówka została ulokowana w Klastrze LG w Biskupicach Podgórnych, będących częścią Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Ogółem do końca roku inwestycja pochłonie 1,3 mld złotych, a to przełoży się na ponad 700 nowych miejsc pracy. Start produkcji zaplanowano na 2018 r. Po uruchomieniu fabryka ma produkować 100 tys. akumulatorów rocznie. Trafią one wyłącznie do samochodów elektrycznych o wysokiej wydajności, które będą mogły pokonywać dystans do 320 km na jednym ładowaniu.

LG jest pierwszym na świecie producentem akumulatorów litowo-jonowych dla branży motoryzacyjnej. Koncern ma tutaj 90 proc. udziałów. Nowa fabryka będzie częścią globalnego systemu produkcyjnego LG Chem, opartego na czterech lokalizacjach - w Ochang w Korei Południowej, Holland w Stanach Zjednoczonych, Nanjing w Chinach i we Wrocławiu, o łącznej zdolności produkcyjnej min. 280 tys. baterii rocznie. Firma uruchomi u nas całkowicie zintegrowany system produkcyjny obejmujący produkcję wszystkich komponentów: elektrod do ogniw, modułów i kompletnych modułów zasilających. Będzie to druga co do wielkości tego typu placówka na świecie (większa znajduje się jedynie w Chinach). Ung Beom Lee, Prezes Spółki Energy Solutions, LG Chem zapewnia o ogromnych ambicjach związanych z tym przedsięwzięciem, mówiąc:

Chcemy sprawić, by polska fabryka stała się mekką produkcji baterii do samochodów elektrycznych na cały świat.

Inwestycja nie powinna nikogo dziwić. LG ma u nas już swoje fabryki - m.in. w Kobierzycach oraz Mławie. W Polsce rozwijany jest też software dla smartfonów koreańskiej firmy. Ulokowanie tutaj kolejnej placówki jest naturalnym kierunkiem rozwoju. Rynek samochodów elektrycznych będzie stale rósł, przynosząc coraz większe zyski podwykonawcom i przyczyniając się do rozwoju sieci produkcji. Możemy zatem liczyć, że w miarę upływu czasu fabryka będzie się rozrastać. Co ciekawe, podczas uroczystości rozpoczęcia budowy pojawiły się zapowiedzi kolejnych inwestycji, o których mamy usłyszeć w październiku i listopadzie.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu