Wczoraj pisałem na temat tego, że Google testuje nowy interfejs strony głównej, który to wpis zdobył bardzo dużą popularność. W komentarzach daliście ...
Zmiany, o których pisałem wczoraj, to dopiero początek, jak mówi Google. Redesign dotknie wiele innych podserwisów i usług oferowanych przez giganta. Koncentruje się on na tym, by interfejs dostarczał trzech ważnych dla użytkownika cech. Według giganta ważna jest możliwość skupienia się na tym, czego rzeczywiście w danej chwili się potrzebuje. Interfejs powinien być także elastyczny - wszak użytkowników są miliony, a ile użytkowników, tyle gustów, do których trzeba się dopasować, a także ilu użytkowników, tyle różnych urządzeń, na których pojawiają się usługi Google. Ponadto według Google interfejs musi być łatwy w użyciu, wręcz naturalny dla użytkownika.
Zmianie w dziedzinie interfejsu uległ ostatnio nie tylko silnik wyszukiwania, ale też między innymi Gmail. W poczcie od giganta pojawił się na przykład People Widget. Wyświetla on informację na temat osoby, z którą w danej chwili się kontaktujemy, na przykład czytając maila. Wśród informacji na temat danego użytkownika pojawiają się: zdjęcie profilowe, zawód, ostatnie wiadomości z Buzza, ostatnie wiadomości e-mail, współdzielone dokumenty i inne. Ta zmiana może dotyczyć wprowadzenia Google+, gdyż wyraźnie "uspołecznia" naszego Gmaila.
Kolejną zmianą w Gmailu jest pasek akcji podążający za użytkownikiem. Na pasku tym znajdują się przyciski umożliwiające etykietowanie wiadomości, archiwizowanie ich, usunięcie, zmienienie priorytetu etc. Pasek ten przesuwa się wraz z przewijaną przez użytkownika wiadomością, dlatego zawsze jest widoczny. Podobne rozwiązanie wprowadza Facebook.
Gmail to jednak nie wszystko. Mobilna wyszukiwarka Google również zyskała odświeżony wygląd, który czyni ją bardziej wygodną w obsłudze na urządzeniach z ekranem dotykowym - poszczególne zakładki wyszukiwarki takie jak wyszukiwarka, obrazki, miejsca występują teraz w formie przycisków.
To też jeszcze nie wszystko. Odświeżony interfejs zyskały także Mapy Google, które dodatkowo działają teraz szybciej:
Myślę, że Google szykuje się ostro do walki z konkurencją, między innymi z Facebookiem. Z tego powodu stara się dotrzeć do użytkowników nie tylko użytecznością, ale i przede wszystkim wygodnym i intuicyjnym interfejsem, bo często okazuje się, że to ma dla internautów główne znaczenie.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu