25

Nowy wygląd Facebooka w testach – gigant postawił na reklamy

Facebook testuje nowy wygląd strony głównej. Gigant postawił na reklamy – w obliczu informacji o rychłym końcu bańki, największy serwis społecznościowy świata musi dowieść, że jest warty swojej wyceny – 100 miliardów dolarów, m.in. poprzez zwiększenie zysków z reklam. Prawy sidebar zostanie zajęty teraz przez reklamy – i będzie on wyświetlany na stałe, to jest […]

Facebook testuje nowy wygląd strony głównej. Gigant postawił na reklamy – w obliczu informacji o rychłym końcu bańki, największy serwis społecznościowy świata musi dowieść, że jest warty swojej wyceny – 100 miliardów dolarów, m.in. poprzez zwiększenie zysków z reklam. Prawy sidebar zostanie zajęty teraz przez reklamy – i będzie on wyświetlany na stałe, to jest nie będzie przewijalny, co spowoduje, że jak daleko użytkownik nie przewinąłby Tablicy z postami, reklamy wciąż będą po prawej stronie.

Nie tylko prawy sidebar zostanie ulokowany na stałej pozycji, ale także i równoległy – lewy, a także górny panel nawigacyjny, dzięki czemu użytkownik będzie miał teraz dostęp do opcji menu, powiadomień czy wiadomości bez względu na to, w którym miejscu strony się znajduje. Zmiana wpłynie zatem nie tylko na zwiększenie współczynnika klikalności dla reklamodawców, ale i ułatwi korzystanie ze strony, gdyż na przykład użytkownik nie będzie musiał przewijać strony do góry, by sprawdzić, jakie powiadomienie czy nową wiadomość dostał.

Nowy design jest obecnie testowany na niewielkiej liczbie użytkowników, a dopiero po jakimś czasie trafi do pozostałych kilkuset tysięcy.