Kia opublikowała właśnie nowe cenniki dla modeli Ceed oraz XCeed, w których pojawiły się zapowiadane wcześniej modele z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV). Okazuje się, że będą to w tej chwili najtańsze samochody z tego typu napędem dostępne w Polsce. Mimo to różnica w cenie względem konwencjonalnych silników nadal jest spora.
Najtańsza hybryda plug-in kosztuje teraz 127 990 PLN
Napęd, który trafił do samochodów Kia to już bardzo dobrze znane rozwiązanie, z którego korzysta np. Hyundai Ioniq w wersji PHEV. Jednak w jego przypadku cennik startuje od 152 300 PLN, czyli sporej kwoty jak na auto, które jest gdzieś pomiędzy segmentem C i D. Hybryda w wydaniu Kia jest wyraźnie tańsza, Ceed w wersji wyposażenia L kosztuje 127 990 PLN, co nie jest już ceną powalającą na kolana. Jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że mamy tutaj sześciobiegowy automat i baterie o pojemności 8,9 kWh, która pozwala przejechać ponad 50 km w trybie elektrycznym to nie wygląda to tak źle. Jednak w swoim tekście z września zeszłego roku obstawiałem, że będzie to jednak nieco niższa kwota, w okolicach 110 000 PLN.
W tabelce poniżej dla porównania umieściłem kilka innych wersji z różnymi silnikami spalinowymi i automatyczną skrzynią biegów, aby uzyskać miarodajne porównanie. Nie wypada ono dobrze, silnik benzynowy 1.4 T-GDI o mocy 140 KM, czyli niemal takiej samej jak model hybrydowy, jest o blisko 30 000 PLN tańszy w tej samej wersji wyposażenia. Różnica znaczna, która raczej nie zwróci nam się w oszczędnościach na paliwie, chyba że faktycznie sporo jeździmy po mieście i mamy gdzie tanio naładować baterie. Będzie to zatem kwestia bardzo indywidualna.
Kia | L | XL |
Ceed 1.4 T-GDI 140 KM 7DCT | 97 490 PLN | - |
Ceed 1.6 CDRi 136 KM 7DCT | 104 990 PLN | - |
Ceed PHEV 141 KM 6DCT | 127 990 PLN | 144 490 PLN |
XCeed 1.4 T-GDI 140 KM 7DCT | 101 990 PLN | 119 490 PLN |
XCeed 1.6 T-GDI 204 KM 7DCT | 108 990 PLN | 126 490 PLN |
XCeed 1.6 CRDi 136 KM 7DCT | 110 490 PLN | 127 990 PLN |
XCeed PHEV 6DCT | 129 900 PLN | 146 490 PLN |
Niestety jak już pisałem w swoim poprzednim tekście, napęd stworzony przez Koreańczyków nie należy do dynamicznych. Benzynowy motor wolnossący generuje zaledwie 105 KM, a wspomaga go silnik elektryczny o mocy 60,5 KM. W sumie generują 141 KM i 265 Nm momentu obrotowego, ale mają gorsze osiągi niż 1.4 T-GDI (140 KM, 242 Nm). Czas do 100 km/h na poziomie 10,8 sekundy (Kia Ceed Kombi) nie robi w dzisiejszych czasach na nikim wrażenia. Z drugiej strony powinno być to całkiem oszczędne auto, szczególnie w ruchu miejskim. Trzeba jednak zdawać sobie też sprawę z jego ograniczeń, bagażnik zmniejszył się z 625 do 437 litrów, a zbiornik paliwa z 50 do 37 litrów. W XCeedzie jest jeszcze gorzej, bo bagażnik ma zaledwie 291 litrów. Z takimi ograniczeniami trzeba się jednak mierzyć praktycznie w każdym aucie z napędem typu PHEV.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu