Branża bukmacherska w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Na rynku pojawiają się zarówno nowe podmioty zajmujące się zakładami bukmacherskimi, jak i nowe bonusy czy też nowe kanały związane z obstawianiem. Rosnąca konkurencja sprawia, że firmy muszą rywalizować o klientów nie tylko odpowiednią ofertą i bonusami, ale także udoskonaleniami technologicznymi ułatwiającymi i uatrakcyjniającymi korzystanie ze stron i aplikacji.
Branża bukmacherska
Rynek bukmacherski rośnie w zawrotnym tempie. W celu potwierdzenia tego faktu wystarczy spojrzeć na dane przedstawiane przez Ministerstwo Finansów. W Polsce np. w roku 2021 przychody z zakładów wzajemnych w porównaniu z rokiem 2020 wzrosły o 46% (tj. 3,34 mld zł). Nietrudno się domyślić, że aby przyciągnąć do siebie nowego klienta, a następnie go zatrzymać firmy bukmacherskie przeznaczają także coraz większe kwoty na działania marketingowe oraz rozwój technologiczny.
Aplikacje mobilne
Dane zawsze mówią same za siebie. Obecnie zdecydowanie mniejsza ilość osób wybiera wizytę w tradycyjnych punktach bukmacherskich. Można stwierdzić, że odeszły one do lamusa. Zamiast tego klienci chętniej korzystają z aplikacji mobilnych i stron internetowych. Firmy bukmacherskie prześcigają się w bonusach i promocjach zachęcających do skorzystania z ich usług online. Bukmacherzy, aby zwrócić uwagę, coraz bardziej wymagającego klienta muszą szukać nowych rozwiązań. Choć dziś ciężko to sobie już wyobrazić to wcale nie tak dawno pojawienie się aplikacji mobilnych do obstawiania było czymś ekscentrycznym. Obecnie jest to standard, dlatego firmy muszą stale uaktualniać interfejs i dbać o wygodę, szybkość, intuicyjność oraz funkcjonalność strony i aplikacji. Dodatkowymi atrakcjami w aplikacjach, którymi nie mogą pochwalić się jeszcze wszyscy na polskim rynku, okazują się rozbudowane statystyki przedmeczowe, live streaming, powiadomienia o postawionych zakładach, powiadomienia push o ważnych wydarzeniach meczowych czy kanały komunikacji między użytkownikami, pozwalające na dzielenie się wiedzą i postawionymi kuponami. Tego typu nowinki powinny być szczególnie istotne dla użytkowników, którzy zdecydują się zacząć przygodę z obstawianiem podczas zbliżających się Mistrzostw Świata w Katarze.
Live streaming przyszłości
Ze względu na to, iż rynek nieustannie się rozwija, firmy już dziś analizują, z jakich rozwiązań mogą skorzystać, aby poszerzać swój wachlarz możliwości. Nowe rozwiązania technologiczne dają możliwość oferowania zakładów dostępnych całodobowo na sporty wirtualne czy symulowane gry karciane. Nie jest jednak tajemnicą, że ludzie nadal wolą i oczekują emocji biorącej się z rzeczywistego sportu. Można podejrzewać, że bukmacherzy w najbliższym czasie zaczną czerpać inspiracje z lig piłkarskich, które już teraz wprowadzają wiele udogodnień dla swoich kibiców. Wśród nich wymienić można kategorie działań obejmujące zaawansowane statystyki w czasie rzeczywistym i spersonalizowane wiadomości na temat oglądanych wydarzeń, np. bieżąca analiza zachowania wybranych zawodników na boisku, np. szybkość poruszania się, informacje na temat rekordów osobistych i zespołowych, szybkie wyszukiwanie fragmentów meczów z przeszłości czy danych z treningów zawodników. Kto wie, może kiedyś nawet będzie możliwość przełączania widoków między tym, co dzieje się na boisku a perspektywą samego zawodnika? A może kibice będą mogli nawet zagrać online z internetową wersją swojej ulubionej gwiazdy sportowej? Powstają już nawet pierwsze postacie MetaHuman, jak np. zawodnika NBA - Luka Dončić.
Płatności
Każdy szanujący się bukmacher stale pracuje także nad udogodnieniami w zakresie płatności. Praktycznie wszyscy oferują większość znanych płatności, typu: Blik, karta płatnicza, pre-paid, szybkie przelewy czy e-portfele. Dbają także o czas wpłat i wypłat - wszystko musi działać sprawnie i bez zbędnych opóźnień, aby można było rywalizować o klienta. Pytanie, czy przy tak szerokich możliwościach, zakłady bukmacherskie są jeszcze w stanie zaskoczyć czymś graczy? Nie da się ukryć, że ostatnie lata przyniosły sporą zmianę w postaci kryptowalut. Firmy zajmujące się nimi zaczęły nawiązywać współprace sponsoringowe ze światem sportu, np. frma Socios, która zawarła umowę z Leo Messim, który na jej podstawie reklamuje cyfrowe tokeny czy Crypto.com, która działa w zakresie sponsoringu z Formułą 1 czy UFC.
Mimo iż kryptowaluty niosą ze sobą pewnego rodzaju kontrowersje, ponieważ nie są powiązane z żadnym materialnym przedmiotem i opierają się głównie na spekulacjach finansowych, to jednak nie da się nie zauważyć, że zaczynają być istotną częścią sektora finansowego. Ciekawe, co w tej kwestii przyniesie przyszłość, w tym przede wszystkim rozwiązania prawne i czy bukmacherzy będą musieli pomyśleć o zaproponowaniu tego typu rozwiązań w swoich usługach.
-
Materiał we współpracy
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu