Moje przemyślenia

Jak Facebook może zwiększyć przychody? Dzięki reklamie mobilnej, którą najprawdopodobniej szykuje

Marcin Kamiński
2

Reklamy przyniosły serwisowi Facebook aż 3,7 miliarda dolarów przychodu tylko w samym roku 2011. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby wynik ten w tym roku poprawić. Być może już w przyszłym tygodniu dowiemy się, jak Mark Zuckenberg i spółka zamierza tego dokonać. Mówi się bowiem o tym, że podcza...

Reklamy przyniosły serwisowi Facebook aż 3,7 miliarda dolarów przychodu tylko w samym roku 2011. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby wynik ten w tym roku poprawić. Być może już w przyszłym tygodniu dowiemy się, jak Mark Zuckenberg i spółka zamierza tego dokonać. Mówi się bowiem o tym, że podczas konferencji dla specjalistów od marketingu, zaplanowanej na 29 lutego, zaprezentowana zostanie reklama na Facebooku w wersji mobilnej, dostępnej na telefony komórkowe oraz tablety. Przychody największego serwisu społecznościowego poszybują dzięki temu w górę. Do mobilnej wersji loguje się aż 425 milionów osób, a dotychczas obszar ten pod względem reklamowym był przez Facebooka niewykorzystany.

Facebook zarabia na reklamach gigantyczne pieniądze. Zarabia, jednak jedynie na „pełnej” edycji społecznościówki, podczas gdy jego wersja mobilna nie przynosi żadnego dochodu z reklam. Korzystając z serwisu na smartfonie lub tablecie nie ujrzycie boksów reklamowych czy uruchomionych nie tak dawno historii sponsorowanych. Ile setek milionów dolarów tym sposobem przechodzi Facebookowi koło nosa? Warto przytoczyć liczby – z pełnej wersji serwisu korzysta ponad 845 milionów użytkowników, z czego aż 425 milionów loguje się również do wersji mobilnej. Ceny samych reklam rosną z roku na rok – w roku 2011 była średnio o 18% wyższa niż rok wcześniej. Dlatego brytyjska firma MobileSquared prognozuje, że Facebook tylko w pierwszym roku mógłby zainkasować 1,2 miliarda dolarów z reklam mobilnych. I to uwzględniając jedynie działalność Facebooka na terenie USA i pięciu największych rynków w Europie.

Mówi się, że Facebook uruchamiając reklamy w mobilnej wersji swojego serwisu otwiera sobie możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy. Jednocześnie sporo takim krokiem ryzykuje – ekrany smarfonów są o wiele mniejsze, a połączenie internetowe wolniejsze niż w przypadku komputerów stacjonarnych. Użytkownicy atakowani w ostatnim czasie nowymi formami reklamowymi mogą także zacząć coraz mocniej kojarzyć Facebooka z nachalnym marketingiem.

Podczas konferencji 29 lutego spodziewamy się również zapowiedzi uruchomienia Osi Czasu dla Stron na Facebooku. Impreza odbywa się w Muzeum Historii Naturalnej w Nowym Jorku, ma potrwać około sześciu godzin, a wstęp możliwy jest jedynie ze specjalnym zaproszeniem. Na szczęście zapowiedziana jest transmisja na żywo za pośrednictwem internetu.

Źródło obrazka.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Facebook