Spotify

Indywidualna, spersonalizowana playlista od Spotify co poniedziałek dla każdego użytkownika

Tomasz Popielarczyk
Indywidualna, spersonalizowana playlista od Spotify co poniedziałek dla każdego użytkownika
19

Możliwość łatwego odkrywania muzyki dopasowanej do mojego gustu jest tym, za co szczególnie cenię Spotify. Dlatego tak bardzo cieszy mnie informacja o wprowadzeniu funkcji Discover Weekly, w ramach której każdy użytkownik otrzyma teraz co tydzień, indywidualną, specjalnie spersonalizowaną playlistę...

Możliwość łatwego odkrywania muzyki dopasowanej do mojego gustu jest tym, za co szczególnie cenię Spotify. Dlatego tak bardzo cieszy mnie informacja o wprowadzeniu funkcji Discover Weekly, w ramach której każdy użytkownik otrzyma teraz co tydzień, indywidualną, specjalnie spersonalizowaną playlistę z utworami, które mogą mu się spodobać.

Spotify w ramach Discover Weekly ma teraz składać dla każdego użytkownika indywidualną playlistę, z utworami. Będzie ona oparta nie tylko na jego guście, ale równieżbierze pod uwagę playlisty innych słuchaczy, na których znalazły się najczęściej słuchane przez niego piosenki. Twórcy są na tyle pewni swoich algorytmów, że wręcz porównują je go sytuacji, w której nasz przyjaciel układałby playlistę specjalnie dla nas. Zobaczymy...

Playlista ma być aktualizowana raz w tygodniu - w każdy poniedziałek - i ewoluować wraz z muzycznym gustem użytkownika. Będzie ona dostępna z poziomu każdego urządzenia, na którym dziś możemy uzyskać dostęp do Spotify - pojawi się na samym szczycie panelu z playlistami. W Polsce ma ona zostać udostępniona w ciągu nadchodzących tygodni - stosowna informacja pojawi się na kanałach społecznościowych szwedzkiej usługi. Możecie jednak już teraz obserwować jej testową wersję - jeżeli jesteście odważni.

Spotify dotąd całkiem skutecznie podsuwał utwory. Jest to rezultat bardzo ważnego przejęcia Echo Nest, jakiego szwedzki serwis dokonał w ubiegłym roku. W czerwcu br. przejęto natomiast Seed Scientific. Pierwsza z firm skupia się na rozwijaniu algorytmów, które pozwalają lepiej identyfikować gust muzyczny i lepiej dopasowywać do niego utwory. Druga to natomiast przedsiębiorstwo specjalizujące się w analizie zebranych już danych. Dobitnie widać, że dopracowywanie systemów podpowiedzi i czynienie ich bardziej trafnymi oraz skutecznymi jest jedną z najważniejszych płaszczyzn rozwoju dla Spotify.

Dla mnie algorytmy i podpowiedzi to jeden z kluczowych atutów usług streamingu muzyki. Właściwie kilka kliknięć dzieli mnie od albumu, który jest w stanie, kolokwialnie mówiąc "zrobić mi wieczór". I to jest szczególnie fajne w Spotify oraz innych serwisach tego typu. W tej bazie kilkudziesięciu milionów piosenek użytkownik w gruncie rzeczy nie czuje się wcale zagubiony, bo zawsze może liczyć na kawałek technologii, który wskaże mu coś ciekawego. Oby tylko algorytmy nie zabiły z czasem naszej wrodzonej ludzkiej ciekawości.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

muzykaSpotifystreaming muzyki