Jeszcze w ubiegłym roku Google poinformowało, że rozpoczyna indeksowanie wyników wyszukiwania wyłącznie na urządzenia mobilne. Oznaczało to, że z czasem strony przyjazne urządzeniom przenośnym będą pojawiać się w rankingu wyżej. Minęło trochę czasu, mechanizm wchodzi na stałe.
Nowe zasady dla nowych stron. Google w wynikach wyszukiwania będzie teraz nagradzać te zoptymalizowane pod mobile
Wszystkie strony, które pojawią się w sieci od 1 lipca 2019 roku będą indeksowane mobilnie (mobile-first). Oznacza to, że strony, które są zoptymalizowane pod urządzenia przenośne mają dużo większe szanse na pojawienie się wyżej w rankingach.
Pierwsze informacje o tym mechanizmie pojawiły się jeszcze w 2016 roku, w grudniu 2017 roku firma zaczęła go powoli wprowadzać, testując na małej grupie stron. W marcu 2018 roku natomiast machina ruszyła na większą skalę - do końca ubiegłego roku Googlebot przeindeksował w ten sposób aż połowę stron w sieci.
Mniej więcej od 2015 roku większość wyszukiwań w Google ma miejsce z urządzeń mobilnych, nikogo więc nie powinno dziwić, że firma stara się jak najbardziej dopasować wyniki do największej grupy użytkowników. Fajnie, że Google udostępniło twórcom stron narzędzie URL Inspection Tool, które trochę pomaga w dostosowaniu strony do indeksowania mobile-first, ciekawe natomiast jak to się przełoży na ich pozycjonowanie w rankingu.
Nie wiem jak Wy, ale ja również najczęściej korzystam z wyszukiwarki Google właśnie na smartfonie lub tablecie i trafia mnie szlag kiedy strona nie jest dostosowana do takich urządzeń. Mam więc nadzieję, że dzięki wprowadzeniu tego mechanizmu indeksowania na sztywno, problem zniknie i wszyscy będziemy się cieszyć ze stron, które przyjemnie przegląda się zarówno na komputerze, jak i urządzeniu mobilnym.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu