Technologie

Gdzie i na jakich urządzeniach będziemy oglądać zmagania sportowców w Katarze?

Kamil Świtalski
Gdzie i na jakich urządzeniach będziemy oglądać zmagania sportowców w Katarze?
Reklama

Firma TCL przy współpracy z Consumer Science & Analytics przeprowadziła badanie, w ramach którego przepytano Francuzów, Brytyjczyków, Niemców, Polaków i Hiszpanów o to, jak podejdą do oglądania zmagań narodowych drużyn na Mistrzostwach Świata w Katarze. Wyniki mogą okazać się dla niektórych dość... zaskakujące.

Nikogo nie trzeba przekonywać że Europejczycy kochają piłkę nożną. To sport, który wzbudza więcej emocji niż jakakolwiek inna dyscyplina — przynajmniej lokalnie. Spośród badanych 7/10 osób twierdzi, że regularnie śledzi rozgrywki międzynardowe. 15% deklaruje chęć oglądania wszystkich meczów. Najbardziej zmobilizowani do śledzenia boiskowych zmagań pozostają Polacy (73%), Hiszpanie (71%) oraz Brytyjczycy (68%). Ciekawie jak wypadają informacje o tym, gdzie będą oglądać zmagania swoich ulubieńców. To że lwia część (86%) wybierze domowe zacisze i własny telewizor raczej dla nikogo nie jest większym zaskoczeniem. Znacznie bardziej intrygujące są jednak wieści na temat tego, że 60% pomyśli o wybraniu jako alternatywę smartfona bądź tabletu w przypadku, gdy preferowana przez nich opcja nie będzie wchodziła w grę. Aż 8% zamierza zaś z okazji sportowego święta zakup nowego telewizora.

Reklama

61% respondentów zamierza śledzić rozgrywki w 2022 roku. Wynika to głównie z faktu, że są fanami piłki nożnej, ponieważ 83% będzie kontynuować oglądanie, nawet jeśli ich drużyna narodowa zostanie wyeliminowana. Dla prawie 1 na 3 respondentów oglądanie piłki nożnejw telewizji to czas dzielony z bliskimi, a 86% Europejczyków twierdzi, że będzie oglądać mecze w domu na swoich telewizorach. Jeśli oglądanie meczów na ekranie telewizora nie jest możliwe, 60% rozważy oglądanie ich na urządzeniu mobilnym - 8 % zamierza kupić nowy telewizor na tę konkretną okazję.

Wśród głównych motywacji do oglądania znajduje się chęć wspierania swojej drużyny narodowej (50%), a także pasja do sportu (35%). Z kolei prawie jedna piąta respondentów (18%) będzie śledzić rozgrywki, ponieważ są wśród nich fani którejś z wybranych gwiazd piłki nożnej. Ponadto zdecydowana większość (83%) będzie śledzić rozgrywki nawet w przypadku wyeliminowania swojej drużyny narodowej, co jest najbardziej widoczne w Polsce (88%).

Ciekawie jednak wypadają kwestie różnic kulturowych związane z tym, gdzie respondenci będą oglądać mecze. Brytyjczycy oraz Hiszpanie — odpowiadają, że wybiorą bary i puby (30% i 28%), jeżeli nie przyjdzie im oglądać zmagań sportowców w domowym zaciszu. Niemcy i Francuzi (35% i 34%) zaś odpowiedzieli, że będą oglądać mecze w telewizji - nawet w domu przyjaciela.

Ponieważ dla wielu osób oglądanie meczu, od rozpoczęcia do końcowego gwizdka, jest oczywiste, 60% badanych rozważa również oglądanie meczów na urządzeniach mobilnych, jeśli nie mają akurat dostępu do telewizora. We Francji (51%) i Wielkiej Brytanii (50%) priorytetem będzie korzystanie ze smartfonów, w Polsce (50%) i Hiszpanii (42%) kibice wybiorą komputery, podczas gdy 38% kibiców w Niemczech będzie oglądać rozgrywki na swoich tabletach.

A jakie są powody związane z chęcią zakupu nowych telewizorów? Przede wszystkim - większy i lepszej jakości ekran (takiej odpowiedzi udzieliło aż 48% europejskich respondentów). Kibice z Francji zaś dużo bardziej niż ich koledzy z innych krajów zwracają uwagę na wygląd urządzeń (41% — w pozostałych krajach to 32%). Hiszpańscy kibice stawiają zaś na łączność i inteligencje funkcje (42% - w pozostałych krajach średnia to 32%).

"Z prawie 2 miliardami aktywnych graczy, piłka nożna jest najczęściej uprawianym sportem na świecie. Jak pokazały wyniki ankiety, międzynarodowe zawody, które rozpoczną się 20 listopada, to wspaniała okazja do dzielenia się chwilami i pasjami z naszymi bliskimi. Ma tosilny oddźwięk w TCL, ponieważ naszym celem jest nie tylko tworzenie zaawansowanych technologicznie produktów najwyższej jakości w przystępnych cenach, ale takżedostarczanie użytkownikom nowych doświadczeń, jak również sposobów na inspirowanie i dążenie do wielkości w ich codziennym życiu. Jesteśmy niezwykle podekscytowani możliwością podziwiania rywalizacji drużyn z wielu krajów, jednak szczególnie będziemy kibicować czterem graczom, którzy są częścią zespołu Ambasadorów TCL: Rodrygo, Raphaël Varane, Pedri i Phil Foden. Życzymy powodzenia wszystkim zawodnikom. Niech wygrają najlepsi!” – powiedział Frédéric Langin, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu, TCL Electronics Europe.

Stąd też w ofertach producentów telewizorów na ten rok znalazła się cała gama rozmaitych rozwiązań zarówno pod kątem technologii ekranu, jak i wielkości matryc. I po dziś dzień zaprezentowany przez TCL, 98-calowy, model robi ogromne wrażenie i przykuwa wzrok od wejścia!

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama