Facebook

Facebook wprowadza oferty, czyli wirtualne bony na fanpage'ach. To będzie spam czy okazja?

Kamil Mizera
Facebook wprowadza oferty, czyli wirtualne bony na fanpage'ach. To będzie spam czy okazja?
Reklama

Lubicie korzystać z różnego typu obniżek, bonów i promocji? Po co się pytam, chyba większość z nas lubi i korzysta. Nie od dziś promocja to jedno z na...


Lubicie korzystać z różnego typu obniżek, bonów i promocji? Po co się pytam, chyba większość z nas lubi i korzysta. Nie od dziś promocja to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych, bez względu na to, czy jest pod postacią zniżki, kodu rabatowego, czy „promocji dwa za jeden”. Na promocjach tego typu urósł Groupon i mu podobne serwisy. Teraz pora na Facebooka.

Reklama

Facebook uruchomił nową usługę, która nazywa się po prostu – oferty. W skrócie polegać to ma na tym, że na swoim Fanpage’u dana firma może zaoferować użytkownikom zniżkę/rabat etc., na jakiś produkt lub usługę. Gdy użytkownik kliknie w ofertę, dostanie na maila jej potwierdzenie, które może wydrukować lub pokazać prosto z ekranu telefonu, tam, gdzie ma zamiar wykorzystać swój kupon/bon. Facebook chce, aby firmy, które wykorzystują ten serwis do promocji poprzez strony, zaczęły dystrybuować również w ten sposób swoje oferty. Z wprowadzeniem tej usługi może wiązać się również ostatnie przejęcie przez Facebooka Tagtile, która jest aplikacją na smartphony, dzięki której klient odwiedzający dany sklep związany z Tagtile może uzyskać zniżki i tym podobne. Krótko mówiąc mobile marketing w pełnej krasie.


http://youtu.be/B60eo6HcFJg

Co to oznacza dla użytkowników Facebooka. Cóż, od tej pory na naszej ścianie mogą zacząć pojawiać się przeróżne oferty firm, których strony lubimy. Problem w tym, w jaki sposób firmy wykorzystają te nowe narzędzie promocji. Nie trudno sobie wyobrazić sytuację, w której każda najmniejsza zniżka będzie promowana za pomocą Fanpage’a. Takich zniżek można zapewne w niektórych przypadkach wygenerować w ciągu dnia dziesiątki. Pomnóżmy to razy ilość stron różnych firm usługowych, które mamy w naszym feedzie i wyobraźmy sobie, że dzień w dzień jesteśmy bombardowani kolejnymi ofertami. Na pewnym poziomie może to zacząć przypominać po prostu spam, a jedynym ratunkiem będzie wyrzucenie danego Fanpage’a z naszego Facebooka.

Oferty od Facebooka to na pewno bardzo ciekawe narzędzie marketingowe. Jednak trzeba wiedzieć, jak z niego korzystać. Jak nieraz zapewne mieliśmy okazję zobaczyć, prowadzenie dobrej kampanii marketingowej na FB wcale nie jest proste. Oferty mogą okazać się w dobrych rękach świetnym sposobem na promocję, a użytkownicy Facebooka będą mogli czerpać z nich korzyści. Jednak może to wszystko zamienić się w jeden wielki spam, który przyniesie odwrotny od zamierzonego skutek dla firmy. Jak będzie to wyglądać przyjdzie nam się prędzej czy później przekonać.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama