Facebook

Facebook wprowadza zmiany w mechanizmie wyświetlania reklam związanych z polityką

Piotr Kurek
Facebook wprowadza zmiany w mechanizmie wyświetlania reklam związanych z polityką
1

W przededniu wyborów do Parlamentu Europejskiego, które odbędą się w maju Facebook wprowadza zmiany, które mają ograniczyć ingerencję w proces wybierania parlamentarzystów.

W zeszłym roku informowaliśmy o rozwiązaniach szykowanych przez Google, które mają zagwarantować łatwy i bezpośredni dostęp do informacji pochodzących z komitetów wyborczych do wyborców. Gigant technologiczny przygotuje z tej okazji specjalne działy w swojej wyszukiwarce poświęcone komitetom wyborczym, kandydatom, ich programom i poglądom politycznym. To także przeciwdziałanie atakom cyfrowym, czy zwalczanie dezinformacji w sieci mające zagwarantować bezpieczne przeprowadzenie wyborów.

Zobacz też: Google pomoże wybrać odpowiednie osoby do Parlamentu Europejskiego

Do Google, w walce o spokojne i bezpieczne wybory europejskie, dołącza także Facebook poprzez uruchomienie narzędzi pomagających osiągnąć dwa kluczowe cele, wskazane portalowi społecznościowemu przez ekspertów jako ważne dla ochrony procesu wyborczego. Chodzi o zapobieganie wykorzystywaniu reklam internetowych do ingerencji obcych państw w przebieg wyborów oraz zwiększenie transparentności samych reklam politycznych i społecznych. To dobra wiadomość, biorąc pod uwagę fakt, że według wielu źródeł, Rosja już teraz bardzo mocno angażuje się w wybory do Europarlamentu, które odbędą się za niecałe dwa miesiące. Więcej o tych doniesieniach przeczytacie we wpisie Jakuba Wybory do Europarlamentu – Rosjanie już się na nie „szykują”.

Aby zapobiec nadużyciom i ingerencji z zewnątrz, wszyscy reklamodawcy w Unii Europejskiej musieli uzyskać autoryzację w swoim kraju na publikację reklam związanych z wyborami do Parlamentu Europejskiego na Facebooku i Instagramie.  Wszystkie reklamy związane z polityką lub zagadnieniami o istotnym znaczeniu w debacie publicznej pojawiające się na obu portalach społecznościowych muszą nosić wyraźnie oznaczenie oraz zawierać informację o podmiocie finansującym ich emisję w górnej części reklamy, co pozwoli na sprawdzenie, z którego komitetu pochodzą. Tego typu etykiety przeniosą zainteresowanych do bardziej szczegółowych informacji na temat reklamodawców, budżecie kampanii, czy ilości osób do których konkretna reklama trafiła.

Facebook — Biblioteka Reklam

Facebook uruchamia także Bibliotekę reklam. To katalog wszystkich wyświetlanych w serwisie reklam oznacoznych jako związane z polityką lub zagadnieniami o istotnym znaczeniu w debacie publicznej. Firma będzie je przez siedem lat dając wszystkim zainteresowanym dostęp do informacji o liczbie jej wyświetleń, czy danych demograficznych osób, którym zostały wyświetlone.

Źródło: informacje prasowe

 

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu