google
8

Google pomoże wybrać odpowiednie osoby do Parlamentu Europejskiego

Wybory do Parlamentu Europejskiego już w przyszłym roku. W Polsce będziemy mieć po raz czwarty okazję wybrać swoich kandydatów. Nie jest to zawsze łatwe zadanie — o osobach starających się o posadę europosła nie wiemy zbyt wiele, do czasu aż nie przekopiemy połowy internetu. Tym razem Google ma nam pomóc w wyborze odpowiednich osób.

W maju 2019 roku prawie 350 milionów obywateli krajów Unii Europejskich pójdzie od urn wyborczych i odda swój głos na kandydata do Parlamentu Europejskiego. W te wybory zaangażuje się także Google, które udostępni programy i narzędzia pozwalające na jasne i czytelne przekazywanie informacji z komitetów wyborczych do wyborców.

Zobacz też: Dlaczego wybory w Polsce wciąż nie odbywają się przez internet?

Gigant technologiczny przygotuje z tej okazji specjalne działy w swojej wyszukiwarce poświęcone komitetom wyborczym, kandydatom, ich programom i poglądom politycznym. To tu znajdziemy najświeższe i najważniejsze informacje o debatach, czy komunikatach dotyczących samych wyborów. Firma nie zdradza, które kraje będą z nią współpracować jednak liczę, że Państwowa Komisja Wyborcza udostępni wszystkie potrzebne informacje Google by ułatwić wyborcom podjęcie decyzji.

google wybory

fragment raportu z wyborów do Senatu Stanów Zjednoczonych

Google zadeklarowało się także przygotować raport przejrzystości dotyczący reklam politycznych pojawiających się w usługach firmy. Raport, oprócz skali wydatków, pozwoli na przeglądanie reklam według reklamodawcy lub nazwiska kandydata, wydanej kwoty, dat emisji, liczby wyświetleń lub typu reklamy. Pozwoli posortować je malejąco według wydanych kwot, liczby wyświetleń oraz daty publikacji. Każda reklama wyborcza umieszczona w Google i zawierającą nazwę partii, nazwisko kandydata będzie musiała zawierać informacje o tym, kto za nią zapłacił. Dodatkowo każdy reklamodawca będzie musiał przejść przez proces weryfikacyjny, by nie przytrafiły się sytuacje nieuczciwej reklamy zlecanej przez nieodpowiednie instytucje.

Reklamodawcy, którzy chcą zamieścić reklamy polityczne w usługach Google Ads, muszą przejść pomyślnie weryfikację Google. W tym raporcie opisujemy, ile wydają na zamieszczanie reklam politycznych w usługach Google Ads. Zależy nam na przekazaniu informacji, które pomogą wszystkim lepiej zrozumieć, jak działają reklamy polityczne w internecie.

— możemy przeczytać na oficjalnej stronie poświęconej reklamom politycznym w Google i obejmującej raport przejrzystości zakończonych niedawno wyborów do Senatu Stanów Zjednoczonych.