Apple

Wymieniasz ekran w iPhone 13 w nieoficjalnym serwisie, tracisz Face ID

Kamil Świtalski
17

Naprawa iPhone'ów od zawsze jest problematyczna. Ale wszystko wskazuje na to, że Apple zamiast pewne rzeczy ułatwiać... dodatkowo je utrudnia.

Po premierze iPhone 13 i iPhone 13 Pro rozpoczęły się rozbiórki smartfona, zaglądanie do środka i rzeczywistość zaczyna weryfikować cały amazing, o którym na swojej konferencji opowiadało Apple. Póki co wydaje się nie być idealnie: całe to zamieszanie ze wsparciem 120 Hz w aplikacjach 3rd party, automatyczne przełączanie obiektywu przy aktywacji trybu macro, a wisienką na torcie jest niedopasowanie ładowarki MagSafe Duo do iPhone 13 Pro w etui. W ostatnich miesiącach dużo dyskutuje się o prawie do naprawy i tym, że elektronika po którą sięgamy na co dzień powinna być trwalsza i łatwiejsza w naprawie. Nie mówię to już nawet o wyspecjalizowanych serwisach, ale o zwykłym Kowalskim. No cóż, wygląda na to, że iPhone 13 do takowych należeć nie będzie...

Tylko oryginalny ekran. Po wymianie wyświetlacza w iPhone 13 na nieoficjalny, stracimy dostęp do Face ID

W jednym z najnowszych materiałów na kanale Phone Repair Guru pojawiło się wideo z "rozbiórki" nowego smartfona Apple. I choć jak zauważa autor - część kroków związanych z wymianą ekranu jest łatwiejsza niż w poprzednich modelach, po instalacji nowego modułu... przestaje działać Face ID. Co istotne - tamtejszy ekran to nie żaden zamiennik, a identyczny wyświetlacz z innego, rozebranego, iPhone 13. Autor pokazuje kolejne wymiany: czujnika światła, czujnika zbliżeniowego, mikrofonu — i po tych podmiankach wszystko jest w porządku. Kiedy zaś wymienia ekran iPhone'a na nieoryginalny, smartfon wita użytkownika komunikatem:

Nie można zweryfikować, czy ten iPhone ma oryginalny wyświetlacz Apple.

Niby nic nowego - czytając jak sprawy miały się w poprzednich modelach, byłem święcie przekonany że w iPhone X sprawy będą wyglądały identycznie. Okazuje się jednak, że nawet nieoficjalny wyświetlacz (po wymianie w niecertyfikowanym serwisie Apple) po wymianie obsługuje Face ID w modelu z 2017 roku. Istnieje zatem cień szansy, że i tutaj nie będzie problemu. Na tę chwilę jednak prościej byłoby, gdyby nie było potrzeby wymiany ekranu - koszt takich zabiegów jest kosmiczny, zwłaszcza w oficjalnych punktach Apple.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy: