E3 - największe targi dla graczy przechodzą do historii. Organizatorzy oficjalnie potwierdzili, że to koniec przygody z wydarzeniem, które jeszcze kilka lat temu cieszyło się ogromnym zainteresowaniem.
Ostatnie, w pełni stacjonarne targi E3 odbyły się w 2019 r. Rok później przez pandemię koronawirusa zdecydowano o ich odwołaniu. W 2021 r., choć pandemia wciąż trwała, targów pojawiły w formule "online only". Rok później z imprezy ponownie zrezygnowano w obawie o możliwość dalszego rozprzestrzeniania się wirusa. I choć zabrakło wersji online, organizatorzy zapewniali, że E3 powróci w 2023 r. w pełni sił, z nowymi pomysłami, największymi partnerami i, co najważniejsze, w formule stacjonarnej - także dla samych graczy. Tak się jednak nie stało. E3 2023 się nie odbyło i oficjalnie już wiemy, że więcej się nie odbędą. W marcu tego roku organizatorzy tak tłumaczyli swoją decyzję o odwołaniu tegorocznej edycji:
To była trudna decyzja ze względu na cały wysiłek, jaki my i nasi partnerzy włożyliśmy w organizację tego wydarzenia, ale musieliśmy zrobić to, co jest dobre dla branży i co jest dobre dla E3. Doceniamy i rozumiemy, że zainteresowane firmy nie miały gotowych dem, a wyzwania związane z zasobami sprawiły, że obecność na E3 tego lata była dla nich przeszkodą nie do pokonania. Tym, którzy zobowiązali się do udziału w E3 2023, przykro nam, że nie możemy zorganizować pokazu, na który zasługujecie i którego oczekujecie od imprez organizowanych przez ReedPop.
Koniec E3. Niegdyś największe targi dla graczy przechodzą do historii
Na oficjalnej stronie targów E3 nie ma żadnego obszernego komunikatu. Jest tylko krótka informacja, w której organizatorzy żegnają się z graczami znanym z gier online wiadomością "GGWP" (dobra gra - z ang. good game, well played). Nieco więcej przeczytamy w komunikacie prasowym, który został przesłany m.in. do redakcji The Washington Post. Stanley Pierre-Louis - szef Entertainment Software Association mówi, że wie, jak trudno jest pożegnać się z tak uwielbianym wydarzeniem, ale to właściwa rzecz, biorąc pod uwagę nowe możliwości, jakie nasza branża ma, aby dotrzeć do fanów i partnerów. Chodzi tu oczywiście prezentacje online, które w ostatnich latach stały się głównym źródeł informacji o grach. Organizacja targów pochłania zbyt duże pieniądze, by mogły być opłacalne.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu