Zapytali grupę osób, dlaczego zdecydują się na zakup nowego iPhone'a. Wbrew pozorom nowe funkcje nie są priorytetem.
Zapytali ich dlaczego kupią nowego iPhone'a. Odpowiedzi są zaskakujące

Wymiana smartfona na nowszy model to temat, o którym można by dyskutować godzinami. Każdy ma swoje powody i racje. Nie da się jednak ukryć, że wymiana smartfona na nowy to w dzisiejszych czasach przede wszystkim spory wydatek. Nawet tak zwana średnia półka swoje kosztuje - więc nie ma tutaj mowy o wydaniu drobniaków, bo nawet jeśli zdecydujemy się na kilkadziesiąt rat w abonamencie: to wciąż będzie niemała sumka każdego miesiąca.
CIRP, czyli Consumer Intelligence Research Partners, przeprowadzili ankietę w której zapytano o powody zakupu nowego iPhone'a. Premiera najnowszych modeli tuż za rogiem (konferencja na której gigant z Cupertino odsłoni karty wystartuje już 9. września, czyli w przyszły poniedziałek). Tym samym pojawił się idealny pretekst by zapytać o powody, dla których biorący udział w ankiecie zdecydują się na zakup nowego telefonu.
Dlaczego kupią nowego iPhone'a? Odpowiedź może was zaskoczyć
Wśród odpowiedzi które znalazły się na poniższym wykresie mamy:
- Stary telefon był przestarzały
- Telefon został zgubiony, uszkodzony lub skradziony
- Chęć posiadania najnowszych funkcji
- Zachęta finansowa od operatora
- Poprawa jakości sieci, w tym przejście na 5G
- Posiadanie iPhone’a przez znajomych i rodzinę
A odpowiedzi ze strony biorących udział w ankiecie wyglądają następująco:
Jak widać — aż 44% respondentów decyduje się na zakup nowego modelu, bo ich dotychczasowy smartfon jest przestarzały. Za nimi największą grupą są ci, których dotychczasowy smartfon został zgubiony / uszkodzony lub skradziony. Dopiero kolejną, liczącą sobie 18%, są gadżeciarze, którzy decydują się na ten niemały wydatek ze względu na nowe funkcje. Dalej, 6%, stanowią użytkownicy którzy zostają zachęceni przez operatora, poszukujący lepszej jakości sieci (2%) oraz posiadanie przez znajomych i/lub rodzinę (1%) by być w tym samym ekosystemie. Biorąc pod uwagę że mowa o amerykańskich odbiorcach, można tu chyba nawet mówić o klątwie niebieskiej bańki...
Wyniki tej ankiety mogą wielu zaskoczyć. Przecież "najnowsze modele kupują tylko gadżeciarze i szpanerzy"
Opinia o wielu użytkownikach sięgających po najnowsze modele smartfonów od lat pozostaje raczej niezmienna - i wielu myśli o nich w kontekście gadżeciarzy. No bo faktycznie - przesiadka z generacji na generację w obecnych realiach flagowców nie ma zbyt wiele sensu. Zeszłoroczne, czy nawet dwu/trzy letnie smartfony wciąż działają znakomicie, a nowych funkcji de facto jest tyle, co kot napłakał. Ale patrząc na to ile smartfonów sprzedawanych jest każdego roku (przecież liczymy to w milionach), to tych gadżeciarzy nie jest tak wielu, jak sobie niektórzy wyobrażają. I wbrew pozorom tym, co — przynajmniej według ankiety — napędza sprzedaż i zachęca do sięgnięcia po nowy model nie jest zachcianka, a faktyczna potrzeba.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu