Podcast Antyweb Po Godzinach

Co robi TikTok w Polsce? Pytamy u źródła o działalność giganta nad Wisłą

Konrad Kozłowski
Co robi TikTok w Polsce? Pytamy u źródła o działalność giganta nad Wisłą
Reklama

TikTok od kilku miesięcy oficjalnie działa w Polsce wspierając reklamodawców i użytkowników. Ta kolejność jest nieprzypadkowa, bo inauguracyjna konferencja dotyczyła strefy biznesowej, które TikTok pilnuje jak oka w głowie. Co to oznacza dla Polaków?

Przed premierą w Polsce obserwowałem TikToka z dystansu. Nie posiadałem konta, docierały do mnie przede wszystkim nagłówki poświęconych mu materiałów i nie czułem się zaintrygowany platformą. Postanowiłem to zmienić, by w dniu debiutu być nieco bliżej TikToka i lepiej go rozumieć. Daleko mi do najpopularniejszych użytkowników serwisu, nie biorę udziału w lekcjach online na żywo czy sesjach z psychologiem, nie do końca rozumiem zachwyt niektórymi kontami i osobami. Mimo to, TikTok generuje gigantyczny ruch, angażuje użytkowników i ma się naprawdę dobrze. Chce z tego skorzystać także w Polsce.

Reklama

Najpopularniejsza aplikacja świata oficjalnie w Polsce. TikTok będzie zatrudniać w Warszawie

Czym jest TikTok? To fenomen


Źródłem przychodu dla TikToka są reklamy, co zbliża go do Instagrama i YouTube'a. Ale na tym podobieństwa się raczej kończą, jeśli pominiemy aspekty multimedialne. Specyfika tego serwisu sprawia, że niektórzy odbijają się od niego w mgnieniu oka i nigdy nie wracają. Dla innych ta unikalność jest wyjątkowa i pozwala stworzyć coś, co nie przyjęłoby się na innych platformach. Co ciekawe jednak, YouTube i Instagram oraz Facebook są pełne treści z TikToka, bo to ta aplikacja pozwala z łatwością tworzyć tego rodzaju treści. Instagram próbuje to powtórzyć ze swoimi Rolkami (Reels), ale jak na razie nie grozi im widmo sukcesu, który udało się osiągnąć zgapionymi od Snapchata Relacjami.

Co robi TikTok w Polsce?

O tym, jak wyglądał proces uruchomienia polskiego oddziału TikToka, jak wygląda on od środka i na jakie wsparcie mogą liczyć partnerzy firmy w Polsce rozmawiałem z Sylwią Chadą, General Manager TikToka w Polsce i Europie Centralnej. Miłego słuchania!

Spędziłem kilkanaście dni na TikToku – to najdziwniejsza podróż, jaką ostatnio odbyłem

Podcastu Antyweb Po Godzinach możecie posłuchać w:

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama