Motoryzacja

Jest cennik nowej Toyoty Corolli, niestety jest drogo

Kamil Pieczonka
Jest cennik nowej Toyoty Corolli, niestety jest drogo
241

Samar opublikował dzisiaj w swoim katalogu pełny cennik nowej Toyoty Corolli, która trafi do salonów na początku przyszłego roku. Nowa Corolla zastąpi na rynku Aurisa, którego produkcja zostanie za kilka miesięcy zakończona (przez pewien czas oba modele będą dostępne równocześnie).

Najtańsza wersja Corolli za 75 900 PLN

Nowa Corolla wywołuje sporo emocji na rynku, bo jest to jeden z najstarszych i najpopularniejszych modeli samochodów w historii motoryzacji. Toyota wraca na rynek z Corollą w wersji hatchback i kombi, po kilku latach nieobecności (była zastąpiona przez Aurisa). Wraca też z przytupem, bo już po pierwszych zdjęciach było widać, że japoński koncern postawił na nowoczesny design, który powinien się podobać. Kolejne szczegóły pojawiały się wraz z upływem kolejnych miesięcy, aż wreszcie dzisiaj poznaliśmy polski cennik.

Nowa Corolla dostępna będzie w 4 podstawowych wersjach wyposażenia oraz z 4 silnikami. Najtańsza wersja Active w nadwoziu pięciodrzwiowym z silnikiem 1.2 Turbo (116 KM) będzie kosztować 75 900 PLN. Natomiast najdroższa będzie wersja Touring Sports (kombi) z silnikiem hybrydowym o pojemności 2 litrów (180 KM) oraz z wyposażeniem Executive/Selection za 132 400 PLN. Pełny cennik znajdziecie w poniższej tabelce.

Toyota Corolla Hatchback
SILNIK/WERSJA ACTIVE COMFORT EXECUTIVE SELECTION
1.2 TURBO 116 KM 75 900 zł 85 400 zł - 107 400 zł
1.8 HSD 122 KM - 89 900 zł 119 400 zł 119 400 zł
2.0 HSD 180 KM - 106 900 zł 128 400 zł 128 400 zł
Toyota Corolla TS (Kombi)
1.2 TURBO 116 KM 78 900 zł 89 400 zł - 111 400 zł
1.8 HSD 122 KM 92 900 zł 101 900 zł 123 400 zł 123 400 zł
2.0 HSD 180 KM - 110 900 zł 132 400 zł 132 400 zł
Toyota Corolla Sedan
1.6 VALVEMATIC 132 KM 77 900 zł 87 400 zł 103 400 zł -
1.8 HSD 122 KM 93 900 zł 99 900 zł 115 400 zł -

 

Dla porównania najtańsza wersja Aurisa z silnikiem 1.33 (99 KM) kosztuje obecnie na wyprzedaży 58 900 PLN. Generalnie porównując oba cenniki, Auris jest o kilka-kilkanaście tysięcy tańszy od nowej Corolli.

Bogate wyposażenie standardowe

Warto jednak zaznaczyć, że nowa Toyota Corolla jest całkiem bogato wyposażona. Już w wersji Active mamy do dyspozycji całą gamę systemów zwiększających bezpieczeństwo (układ rozpoznawania znaków drogowych, sygnalizację niezamierzonej zmiany pasa ruchu, system wykrywania zmęczenia kierowcy, system reagowania w razie ryzyka zderzenia), 7 poduszek powietrznych (przednie, boczne, na nogi kierowcy i kurtyny), adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości, klimatyzację manualną, czujnik zmierzchu oraz automatyczne światła drogowe.

W wersji Comfort dochodzi kamera cofania, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, skórzane obszycie kierownicy i lewarka zmiany biegów, chromowane wstawki oraz system multimedialny Toyota Touch 2. W wersji Executive mamy dodatkowo czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dostęp bezkluczykowy, oświetlenie ambientowe, elektrycznie regulowane szyby tylne, wyświetlacz HUD, ładowarkę indukcyjną, podgrzewane fotele przednie i elektryczną regulację fotela kierowcy.

Całkiem korzystnie wypada też wersja Comfort z pakietem Tech za 5500 PLN, w skład którego wchodzą czujniki parkowania (przód, tył), system automatycznego parkowania (S-IPA), elektrycznie sterowane i składane lusterka zewnętrzne, kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników o przekątnej 7 cali, cyfrowy prędkościomierz, czujnik deszczy oraz samo ściemniające się lusterko wsteczne. Więcej informacji o nowej Corolli znajdziecie w naszej relacji z polskiej prezentacji.

Toyota Corolla - moim zdaniem

Nowa Corolla z pewnością może się podobać, ale polskie ceny z pewnością nie należą do najniższych. Mimo sporych zmian i większego rozstawu osi, to nadal samochód z segmentu C, a za kwoty pokroju 110-130 000 PLN można już z powodzeniem kupić dobrze wyposażony samochód innych marek z segmentu D. Tym bardziej, że Toyota od cen cennikowych nie udziela zbyt dużych rabatów, inne marki takie jak Ford potrafią obniżyć cenę cennikową o 10-15%. Wygląda jednak na to, że japoński producent nie będzie narzekał na brak zainteresowania, bo Corolla prezentuje się bardzo atrakcyjnie, szczególnie w wersji z dwulitrowym silnikiem hybrydowym.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu