Czy Twitter zniknie z App Store? Z serwisem pożegnało się właśnie oficjalne konto amerykańskiego giganta technologicznego. Elon Musk stoi na stanowisku, że Apple grozi usunięciem aplikacji ze sklepu

Przyznam szczerze, że kolejne "wymówki" Muska zaczynają mnie nieco martwić, bo już w przeszłości rzucał on różnymi obietnicami bez pokrycia. Szef Twittera każdego dnia mówi co innego i robi co innego. W pierwszych dniach po przejęciu Twittera opowiadał o tym, jak Twitter Blue jest przemyślane i skonstruowane w sposób przejrzysty i nikt problemów mieć nie będzie. Szybko się okazało, że tak nie jest. Niewypał płatnej subskrypcji, problemy z weryfikacją prawdziwych kont i zmasowany atak "fejków". Blue jak szybko się pojawiło, tak szybko zniknęło. Miało wrócić pod koniec listopada - przynajmniej Musk tak zapowiadał. Ekipa odpowiedzialna za abonament miała pracować w pocie czoła nad doprowadzeniem jej do stanu, który nie budziłby żadnych podejrzeń. Tak się jednak nie stało. W weekend padły słowa, że reaktywacja Twitter Blue zostaje odroczona, gdyż wymaga dalszych prac.
Apple żegna się z Twitterem? Dziwne ruchy z serwisem społecznościowym
Teraz dowiadujemy się, że za tym opóźnienim mogą stać kwestie finansowe. Musk jeszcze kilkanaście dni temu ostro krytykował politykę Apple związaną z pobieraniem opłat od każdej sprzedaży w App Store i zakupów w aplikacji. W tym tygodniu okazało się, że Apple miało wycofać się całkowicie z reklamowania swoim produktów na platformie, co mocno uderzy Twittera po kieszeni. Co ciekawe, pojawiają się także sygnały wskazujące, że Apple krytycznie patrzy na poczynania z medium społecznościowym i ma grozić, że usunie aplikację z App Store. Dlaczego?
W jednym ze swoich wpisów Musk informuje o tych groźbach, jednak nie wdaje się w szczegóły dodając jedynie, że Apple nie tłumaczy swoich decyzji. Dziwi to bardziej, że przez lata firma mocno udzielała się na serwisie - dochodziło nawet do sytuacji wykupywania specjalnych oznaczeń-hasztagów, które dekorowały specjalne wydarzenia Apple - premiery produktów czy konferencje.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu