Allegro musi dostosować swój regulamin do unijnego rozporządzenia. Proponowane zmiany to jednak same korzyści.
12 lipca Allegro zmieni regulamin. Będzie korzystniejszy dla sprzedających
Dokładnie rok temu Parlament Europejski wydał rozporządzenie w sprawie propagowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników biznesowych korzystających z usług pośrednictwa internetowego. Jak w przypadku każdego rozporządzenia, podmioty, które ono dotyczy, miały określony czas na jego wdrożenie. W Polsce takim podmiotem jest Allegro, które właśnie ogłosiło, że 12 lipca zmienia swój regulamin, aby dostosować się do nowych restrykcji.
Co zmieni się w regulaminie Allegro?
12 lipca będziemy mogli zobaczyć następujące zmiany w regulaminie Allegro:
- Szybciej rozwiążemy umowę z Allegro, jeśli nie zaakceptujemy zapowiadanych zmian regulaminu. Obecny czas rozwiązania umowy to 60 dni od dnia, w którym złożymy wypowiedzenie. Po zmianie będzie to tylko 15 dni.
- Allegro określi sytuacje, w których będzie mogło zmienić regulamin bez zachowania 15-dniowego okresu wypowiedzenia oraz bez 15-dniowego obowiązku informacyjnego. Dotyczy to sytuacji, w których Allegro będzie prawnie zobowiązane do wprowadzenia zmian lub będzie musiało przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu dla kupujących i sprzedających na Allegro. Takim zagrożeniem mogą być oszustwa, złośliwe oprogramowanie, spam, naruszenie danych lub inne zagrożenia dla cyberbezpieczeństwa.
- Wydłuży się z 7 do 30 dni termin wypowiedzenia umowy w przypadku gdy to Allegro ją rozwiązuje (na przykład przez wielokrotne naruszenia regulaminu).
- Allegro udostępni nowy formularz online do składania skarg, dla przypadków określonych w rozporządzeniu.
- Allegro doprecyzuje do jakich danych, dostarczanych lub generowanych przez kupujących i sprzedających podczas korzystania z Allegro.pl sprzedający ma dostęp, a do których z tych danych dostęp ma Allegro. Niektóre dane Allegro udostępni odpłatnie, na przykład w postaci informacji dostępnych w programie Trade Analytics.
- Jeśli prowadzimy działalność gospodarczą, w przypadku sporu z Allegro będziemy mogli zaproponować pomoc mediatora z Wielkopolskiego Centrum Arbitrażu i Mediacji przy Wielkopolskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej.
Jest to kolejna w ciągu miesiąca zmiana regulaminu. Ostatnia dotyczyła przede wszystkim nowego sposobu rozliczania prowizji za koszty wysyłki. Obecne zmiany nie wydają się duże i dotyczą przede wszystkim umów i kwestii rozwiązywania sporów pomiędzy użytkownikami a Allegro. Większość zmian jest jednak bardzo pozytywna dla osób prowadzących poprzez Allegro swój biznes, a także - okazjonalnie tam sprzedających.
Żródło: aktualności Allegro.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu