82

26 kart graficznych, jedno GTA V. Jak poradziły sobie z grą od Rockstara?

Ktoś musiał to wreszcie zrobić, padło na serwis Kotaku. Ekipa jednej z największych stron poświęconych elektronicznej rozrywce chwyciła mocnego PC-ta i 26 kart graficznych, by sprawdzić jak radzi sobie na nich Grand Theft Auto V. Niby to tylko cyferki, ale może pomogą Wam z oceną posiadanego sprzętu – szkoda byłoby wydać blisko 200 zł i […]

Ktoś musiał to wreszcie zrobić, padło na serwis Kotaku. Ekipa jednej z największych stron poświęconych elektronicznej rozrywce chwyciła mocnego PC-ta i 26 kart graficznych, by sprawdzić jak radzi sobie na nich Grand Theft Auto V. Niby to tylko cyferki, ale może pomogą Wam z oceną posiadanego sprzętu – szkoda byłoby wydać blisko 200 zł i nie dostać tego, na co liczyliście.

Materiał Kotaku budzi podziw. Panowie wykonali testy około 350 razy, mówiąc żartobliwie, że mieli ciężki tydzień. By nie obciążać komputerów, nie użyto popularnego programu Fraps. GTA V ma wbudowany specjalny Benchmark, który pozwala sprawdzić posiadany sprzęt. Jeśli sami chcecie z niego skorzystać, włączcie grę, wejdźcie do menu grafiki. Następnie naciśnijcie tabulator i benchmark powinien się włączyć. Aby test działa prawidłowo, należy przejść pierwszą misję w trybie opowieści.

Benchmark to 5 scen na silniku gry. W przypadku testu Kotaku nie wzięto po prostu wyniku benchmarka, ale wyciągnięto średnią ilość klatek ze wszystkich pięciu scen. W związku z tym, że przy każdym teście warunki są trochę inne (np. ilość samochodów, ruch przechodniów), każdy z testów powtórzono trzykrotnie. Jeśli jednak chcecie po prostu zobaczyć podsumowanie swojego testu, wyniki znajdziecie w Moje Dokumenty\Rockstar Games\GTA V\benchmark.

Przetestowano trzy rozdzielczości – 1920×1080, 2560×1600 i 3840×2160. Do tego normalne tekstury i tekstury w opcji very high. Gra została również przetestowana pod kątem FXAA i MSAAx4, przy użyciu zaawansowanych ustawień graficznych.

Do testów użyto komputera z procesorem Intel Core i7-5960X oraz najnowszych sterowników AMD i Nvidia. Wielka szkoda, że nie ujawniono pozostałych komponentów testowanej maszyny. Rozstrzał cenowy przetestowanych urządzeń jest dość duży, dlatego zestawienie może okazać się dla Was przydatne.

Przetestowano następujące karty graficzne:

Intel Core i7-5960X (3.00GHz)
x4 4GB Kingston Predator DDR4-2400 (CAS 12-13-13-24)
Asrock X99 Extreme6 (Intel X99)
Silverstone Strider Series (700w)
Crucial MX200 1TB (SATA 6Gb/s)
Gigabyte Radeon R9 290X (4096MB)
Gigabyte Radeon R9 290 (4096MB)
Gigabyte Radeon R9 285 (2048MB)
Gigabyte Radeon R9 280X (3072MB)
HIS Radeon R9 270X (2048MB)
HIS Radeon R9 270 (2048MB)
HIS Radeon R7 265 (2048MB)
HIS Radeon HD 7970 GHz (3072MB)
HIS Radeon HD 7970 (3072MB)
HIS Radeon HD 7950 (3072MB)
HIS Radeon HD 7870 (2048MB)
HIS Radeon HD 7850 (2048MB)
Nvidia GeForce GTX Titan X (12288MB)
Gigabyte GeForce GTX 980 (4096MB)
Gigabyte GeForce GTX 970 (3584+512MB)
Gigabyte GeForce GTX 960 (2048MB)
Nvidia GeForce GTX Titan (6144MB)
Gigabyte GeForce GTX 780 Ti (3072MB)
Gigabyte GeForce GTX 780 (3072MB)
Gigabyte GeForce GTX 770 (2048MB)
Palit GeForce GTX 760 (2048MB)
Gigabyte GeForce GTX 750 Ti (2048MB)
Gainward GeForce GTX 680 (2048MB)
Gainward GeForce GTX 660 Ti (2048MB)
Gainward GeForce GTX 660 (2048MB)
Microsoft Windows 8.1 Pro 64-bit
Nvidia GeForce 350.12 WHQL
AMD Catalyst 15.4 Beta

Wybaczcie długość wpisu, ale wklejając poszczególne wyniki poniżej, oszczędzę Wam konieczności szukania lupy i wpatrywania się w zmniejszone obrazki.

Źródło tekstu i źródło grafik

test1

test2

test3

test4

test5

test6