Stadia zniknie z rynku 18 stycznia przyszłego roku. Do tego czasu Google chce uporać się ze zwrotami za zakupione gry. Już dziś rusza proces automatycznego oddawania pieniędzy

Choć Google przez ostatnie miesiące chciało nas przekonać, że z platformą Stadia nic złego się nie dzieje, firma podjęła trudną i dla wielu zaskakującą decyzję. Projekt grania w chmurze w najciekawsze tytuły dostępne na PC podzielił losy wielu pomysłów Google, które wspominać można co najwyżej na stronie Killed by Google. Firma nie zamierza jednak zapominać o graczach i już przy okazji informacji o wyłączeniu platformy zapewniała, że będzie zwracała pieniądze za realizowane w jej wewnętrznym sklepie zakupy.
Jak dowiadujemy się z zaktualizowanej strony pomocy technicznej platformy Stadia, od 9 listopada 2022 r. będą podejmowane próby automatycznego zwracania środków za wszystkie gry, dodatki i subskrypcje (z wyjątkiem subskrypcji Stadia Pro) zakupione w sklepie Stadia. Google podkreśla jednak, że przeprowadzenie kolejnych transakcji trochę potrwa, dlatego proszi o cierpliwość. Firma przypomina również, że kontakt z obsługą klienta w tym okresie nie przyspieszy realizacji zwrotu. Planowe jest, że do 18 stycznia 2023 r. zostanie zrealizowana większość zwrotów.
Żegnamy Stadię. Google rozpoczyna zwrot pieniędzy za zakupy gier
A co z tymi, którym automatyczne zwrócenie środków nie zadziała? Jeśli nie uda się zwrócić środków na konto pierwotnej formy płatności, Google będzie kontaktowało się z użytkownikami za pośrednictwem poczty e-mail. W wiadomości zawarte będą instrukcje skonfigurowania alternatywnej metody zwrotu środków.
Informacje o zwrotach również będą przekazywane drogą elektroniczną. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka kwestii:
- Klienci, którzy dokonali nie więcej niż 20 zakupów w sklepie Stadia, otrzymają 1 e-maila na każdą transakcję (w tym osobną wiadomość za każde odnowienie kwalifikującej się subskrypcji cyklicznej)
- Klienci, którzy dokonali co najmniej 21 zakupów w sklepie Stadia, otrzymają 1 e-maila z podsumowaniem wszystkich prób zwrotu środków. W razie potrzeby ta wiadomość będzie zawierała dodatkowe instrukcje, których wykonanie pomoże nam zrealizować zwrot
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu