UOKiK nie próżnuje i regularnie kontroluje różne aspekty działań naszych operatorów telekomunikacyjnych. Ostatnio podjął się sprawdzenia, jak operatorzy rozliczają nasze nadpłaty po zakończeniu umowy.
UOKiK: Na kontach naszych telekomów znajdują się duże kwoty z naszych nadpłat
Ostatnie postępowania UOKiK skupiały się między innymi na kontroli ofert czy komunikowania ich klientom, przede wszystkim w kontekście reklam, które czasami mogły wprowadzać w błąd.
Fakt kontroli nadpłat, które pozostają po zakończeniu umowy trochę mnie zaskoczył i wydaje mi się, że wielu z Was również zaskoczy, bo się okazało, że na kontach naszych telekomów zalega ich sporo.
Marek Niechciał, prezes UOKiK:
Na kontach abonenckich klientów czterech największych operatorów telekomunikacyjnych – Polkomtel (sieć Plus), P4 (sieć Play), T-Mobile oraz Orange - znajdują się niezwrócone konsumentom środki. - Łącznie mówimy o dużych kwotach. Wiele z nich może się pojawić tuż po rozwiązaniu umowy z konsumentem, a operatorzy nie oddają ich automatycznie. Naszym zdaniem, powinni informować abonentów o wysokości nadwyżki i warunkach jej zwrotu. A sam ten proces powinien być dla nich łatwy do zainicjowania i bezpłatny. Nie wykluczamy podjęcia dalszych działań w przypadku tych operatorów, którzy utrudniają konsumentom uzyskanie zwrotu nadpłat.
Koniec umowy, to dla wielu klientów wyczekiwany moment i po terminie jej obowiązywania zamykają temat, zapominając o powstających nadpłatach, czy to związanych z kaucjami za sprzęt czy z przelaniem omyłkowo większej kwoty za faktury w czasie trwania umowy. UOKiK zwraca uwagę na jeden problem, który stwierdził podczas kontroli, a mianowicie operatorzy nie informują o nich, a jedynie czekają na ruch ze strony klienta. A wiadomo, że po dwóch latach może to umknąć wielu z nich, mogą zapomnieć lub po prostu mogą nie mieć o niej wiedzy.
Jedynie Netia, w wyniku działań UOKiK, zwróciła się do klientów z taką informacją o wysokości zaległych środków, związanych z kaucją za sprzęt. Dzięki czemu otrzymali już takowy zwrot. Klienci naszych telekomów, którzy chcą sprawdzić lub już bezpośrednio otrzymać zwrot swoich nadpłat muszę się zwrócić się do nich pisemnie, szczegóły i formę takich pism znajdziecie pod tymi linkami:
Źródło: UOKiK.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu