W 2014 roku UOKiK nałożył karę na Polkomtel w wysokości 8.772.291 zł za niedozwolone praktyki tego operatora, stosowane podczas rezygnacji klientów z przedłużania umów.
Polkomtel w jednym z warunków przyjęcia takich rezygnacji podawał konieczność zamieszczenia na niej numeru telefonu, którego ona dotyczy. W przypadku smartfonów to nie jest duży problem, by ten obowiązek wypełnić. Jednak jeśli chodzi o internet mobilny to już wymagało dokopania się do umowy, która przez dwa lata mogła przepaść, ewentualnie pogrzebać w fakturach.
Na potrzeby mojego wypowiedzenia umowy, znalazłem ten numer w jednym z załączników do faktury. Niemniej taka praktyka została zakwestionowana przez UOKiK i nałożył wspomnianą karę. Większość z niej (83%) odnosiła się właśnie do tego przewinienia, pozostałe dotyczyły konieczności zwrotu karty SIM na koszt klientów, w przypadku rezygnacji i innych stwierdzonych w tamtym czasie uchybień.
Polkomtel odwołał się od tej decyzji, jednak Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów odrzucił w całości odwołanie, pozostaje teraz zwrócić się do Sądu Apelacyjnego.
Pamiętacie naszą tabelkę, którą dostaliśmy z UOKiK? Zwróciliśmy się do nich z prośbą o udostępnienie informacji, ile z nałożonych kar na nasze telekomy zostało już uregulowane. Okazało się, że prawie żadna, powyższa kara jest na czwartym miejscu od końca listy. Prawdopodobnie więc minie jeszcze sporo czasu, jak pozostałe doczekają się jakichkolwiek rozstrzygnięć.
Źródło: TELKO.in
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu