Kilka dni temu ukazał się coroczny raport Digital 2024 Global Overview, za cały ubiegły rok,- autorstwa We Are Social i Meltwater, z którego możemy się dowiedzieć o wielu ciekawych danych. Nie tylko globalnych, ale i odnoszących się do Polski i naszego korzystania z internetu. Osobiście zainteresowały mnie w tym raporcie dwie informacje.
Dla ponad połowy rodaków, źródłem newsów są social media. Mamy w tym 2. miejsce na świecie!
Aktualnie populacja Ziemi liczy 8,08 miliarda osób, z czego 5,61 mld to aktywni użytkownicy telefonów komórkowych, 5,35 mld internetu, a 5,04 mld szeroko pojętych mediów społecznościowych.
Koszt dostępu do internetu w Polsce vs reszta świata
W Polsce z dostępu do internetu korzysta aktualnie 88,1% populacji, czyli więcej niż średnia globalna wynosząca 66,2%.
Ciekawe informacje płyną tu z wykresu obrazującego, ile płacimy za dostęp do internetu mobilnego. Globalnie jest to koszt 2,59 dolarów za 1 GB, a Polska znalazła się w tym zestawieniu w końcówce, z ceną 0,37 dolara - 1,47 zł.Social media w Polsce vs reszta świata
Druga część raportu, która mnie zainteresowała, to ta poświęcona social mediom. W Polsce korzysta z nich 62,3% populacji i 78% internautów. Dla ilu z nich podstawowym źródłem wiadomości z kraju i ze świata są te social media? Okazuje się, że w tym zestawieniu zajmujemy 2. miejsce na całym świecie, bo w Polsce social media są źródłem wiadomości dla niemal 53% osób, wyprzedza nas tylko Grecja.Osobiście wydaje mi się, że media tradycyjne same są temu winne z innego powodu. Otóż,- jeśli oglądacie, zauważyliście pewnie, że serwisy informacyjne w telewizji naszpikowane są danymi z social mediów, najczęściej właśnie z portalu X. Są nawet specjalne programy, w którym dana osoba stoi przed dużym ekranem i wymienia iksy z opiniami na jakiś temat, publikowane na profilach znanych osób. W internetowych serwisach gazet z kolei, powstają całe artykuły złożone tylko z iksów i opinii różnych osób.
Z trzeciej strony, serwisy społecznościowe naszpikowane są najciekawszymi informacjami znalezionymi w tradycyjnych mediach, więc internauci w Polsce zwyczajnie skrócili sobie drogę do tych informacji, traktując właśnie social media jako główne źródło informacji.
--
Cały raport dostępny jest na stronach We Are Social.
Stock Image from Depositphotos.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu