5

Zmiany w wyglądzie Stron na mobilnym Facebooku – rewolucji nie ma

Facebook oficjalnie zapowiedział zmiany w wyglądzie Stron w mobilnej wersji serwisu społecznościowego. Posiadacze telefonów lub tabletów z iOS, a w późniejszej fazie z Androidem, będą mogli teraz łatwiej udzielać się na wybranym fanpage’u, a także szybciej trafią do galerii opublikowanych zdjęć. Niewielkie zmiany zobaczą również administratorzy Stron na Facebooku. Coraz rzadziej korzystamy z mediów społecznościowym […]

Facebook oficjalnie zapowiedział zmiany w wyglądzie Stron w mobilnej wersji serwisu społecznościowego. Posiadacze telefonów lub tabletów z iOS, a w późniejszej fazie z Androidem, będą mogli teraz łatwiej udzielać się na wybranym fanpage’u, a także szybciej trafią do galerii opublikowanych zdjęć. Niewielkie zmiany zobaczą również administratorzy Stron na Facebooku.

Coraz rzadziej korzystamy z mediów społecznościowym na komputerach stacjonarnych, o czym pisałem Wam na łamach AntyWeb całkiem niedawno. Nic więc dziwnego, że Mark Zuckerberg wraz ze swoją załogą mocno inwestuje w mobile, tworząc nowe oprogramowanie (Home) oraz dopracowując obecne. W tej chwili pod lupę wzięto wygląd Stron na mobilnej wersji serwisu.

Inline-threeviews

Jakie istotne zmiany zaszły w Facebooku na telefonach i tabletach z iOS? Strony nabrały nieco lepszego i czystszego wyglądu, dzięki czemu prezentują się na urządzeniach mobilnych bardziej atrakcyjnie. Na górę Strony przeniesiono najważniejsze elementy, takie jak lokalizacja czy galeria opublikowanych zdjęć. W górnej części ekranu pojawią się również przyciski służące do interakcji – like, share oraz komentarz.

Zmiany pojawiły się również w widoku Stron dla administratorów. Z poziomu telefonu łatwiej zarządza się teraz wyróżnionymi/przypiętymi wpisami, a przycisk służący do publikacji nowego posta przeniesiono w górną, łatwiej dostępną część ekranu.

Odświeżony wygląd Stron na Facebooku powinien być już widoczny dla posiadaczy urządzeń mobilnych marki Apple. Posiadacze telefonów i tabletów z Androidem muszą na wdrożenie zmian nieco poczekać. Zmian nie ma wiele, a żadna z nich nie wprowadza rewolucji – ta drobna kosmetyka pokazuje jednak, że Facebook nieustannie dopracowuje swój serwis, stawiając również na jego coraz bardziej popularną wersję mobilną.

Źródło: Facebook Studio