Telekomy

Zdalne podpisywanie e-umów na abonament w Orange

GU
Grzegorz Ułan
2

mojeID to projekt zdalnego potwierdzania tożsamości realizowany przez Krajową Izbę Rozliczeniową, do którego dołączają kolejne firmy. Dziś wdrożył to rozwiązanie dla swoich klientów Orange.

Okres pandemii wymusił na firmach i dostawcach rozwiązań technologicznych szybszą adopcję bezkontaktowych form. Czy to dotyczących płatności czy zawierania umów. Początki mojeID sięgają 2019 roku, wtedy w projekcie uczestniczył jedynie PKO Bank Polski oraz PGNiG Obrót Detaliczny.

Z czasem pomysł się spodobał innym firmom z sektora prywatnych usług medycznych, ubezpieczeń, energetyki czy finansów. Przede wszystkim jednak bankom, bo z poziomu ich bankowości elektronicznej potwierdzamy swoją tożsamość przy zawieraniu umów online z tymi firmami. Na dziś w systemie mamy PKO Bank Polski, Inteligo, ING Bank Śląski, Bank Pekao, Banki Spółdzielcze, mBank i Getin Bank.

Jeśli chodzi o operatorów, jako pierwszy mojeID wdrożył T-Mobile, ale tylko do aktywowania nowych subskrypcji w Heyah. Dzięki mojeID potwierdzamy tożsamość online, logując się do swojego banku, a kartę SIM możemy odebrać z pobliskiego Paczkomatu.

Grzegorz Ryński, Dyrektor Rozwoju i Projektów w Łańcuchu Dostaw z Orange Polska:

Dla Orange cyfrowa forma zawierania umów jest elementem strategii wdrażanej od kilku lat. Usługa mojeID jest kolejnym krokiem. W tym roku mojeID będzie udostępnione również dla nowych klientów usług stacjonarnych.

Z kolei Orange poinformował dziś o nieco szerszym zastosowaniu tego zdalnego potwierdzania umów, będziemy mogli dzięki niemu podpisywać nowe e-umowy na abonament w usługach mobilnych, a jeszcze w tym rok w usługach stacjonarnych.

Olga Złotnicka, Dyrektor Zarządzania Łańcuchem Dostaw z Orange Polska:

Jesteśmy zadowoleni z wdrożenia usługi mojeID w Orange Polska. W ten sposób poszerzamy grono klientów, którzy dzięki e-umowie mogą skorzystać z usług mobilnych bez wychodzenia z domu. Przyjazna i zaufana forma potwierdzenia tożsamości jest ważna, szczególnie z punktu widzenia bezpieczeństwa danych naszych klientów.

Tak więc po potwierdzeniu tożsamości przez mojeID, odejdzie nam konieczność skanowania i wysyłania dokumentu tożsamości czy okazywania go kurierowi, który do tej pory musiał nam dostarczyć te dokumenty w formie papierowej do podpisu. Z obecnej procedury pozostanie nam tylko odebranie od niego przesyłki z kartą SIM, a z gotową e-umową zapoznamy się na swoim e-mailu.

Źródło: KIR.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy: