25

mojeID, czyli usługa zdalnego potwierdzania tożsamości – rusza komercyjny Profil Zaufany

Krajowa Izba Rozliczeniowa poinformowała własnie, że we współpracy z Bankiem PKO i PGNiG Obrót Detaliczny udostępnili pierwsze wdrożenie nowej usługi mojeID, dzięki której możliwe będzie potwierdzanie tożsamości online w różnego rodzaju usługach, na pierwszych ogień zmienicie w ten sposób dostawcę gazu.

Oczywiście określenie komercyjny Profil Zaufany jest moją nadinterpretacją, ale z pewnością wielu z Was przyjdzie do głowy podobne porównanie. Od teraz, aby zamówić usługi w PGNiG, wystarczy potwierdzić swoją tożsamość na stronie swojego banku, logując się jak zazwyczaj do bankowości elektronicznej, czyli odchodzi konieczność zakładania nowego konta czy zapamiętywania kolejnych loginów i haseł. Nie musimy fizycznie udawać się do placówki firmy czy oczekiwać kuriera. Wszystko odbywa się online.

Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego:

Jako największy bank w kraju i lider w dziedzinie innowacji wdrożyliśmy kolejny produkt podnoszący poziom cyfryzacji społeczeństwa. mojeID zapewnia wygodny dostęp do usług online kilku milionom naszych klientów internetowych. Nie ma rozwoju cyfrowych usług komercyjnych i publicznych bez cyfrowej tożsamości. Z mojeID identyfikacja przebiega sprawnie i bezpiecznie. Wykorzystanie danych potwierdzających tożsamość – analogicznych, jak w bankowości elektronicznej – to bardzo duża wygoda dla internautów.

Osobiście widzę tę usługę w wielu różnych firmach, na przykład telekomunikacyjnych, z którymi wprawdzie można zawrzeć umowę online, ale ta wymaga jeszcze podpisania, więc musimy czekać jeszcze na kuriera, który dostarczy nam tonę niepotrzebnego papieru, który możemy przecież otrzymać na e-mail.

Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR:

mojeID to odpowiedź na potrzeby sektora bankowego, usługodawców oraz samych klientów, którzy zyskają łatwy dostęp do wielu usług online. Wdrożenie produkcyjne mojeID w PKO Banku Polskim i PGNiG Obrót Detaliczny to przykład realizacji naszej strategii udostępniania ekosystemu zaawansowanych i bezpiecznych rozwiązań cyfrowych dla polskich firm i konsumentów.

Tak więc czekamy teraz na kolejne banki, które dołącza do tego projektu, no i kolejne firmy, z którymi będziemy mogli kontaktować się przez ich internetowe biuro obsługi i załatwiać wszystkie sprawy online, do tej pory wymagające osobistego kontaktu, do potwierdzania tożsamości.

Źródło: KIR.

Photo: bzyxx/Depositphotos