Google przespało moment pojawienia się tabletów. Gdy Apple wprowadzało na rynek swojego iPada firma z Mountain View była nieprzygotowana na to, co nas...
Zaledwie 3,4 miliona tabletów posiada Honeycomb. Dlaczego Google nie udało się wypromować swojego Androida na tablety?
Przegapienie momentu nowego rynkowego trendu sprawiło, że wielu producentów tabletów musiało posiłkować się starszymi wersjami Androida, przeznaczonymi na telefony komórkowe. Gdy zaś w końcu pojawił się Honeycomb branża już była tak rozpędzona, że nikt nie zawracał sobie głowy updatem softu starszych modeli.
Dlatego trudno się dziwić, że według danych z Android Developers, zaledwie 1,8% wszystkich aktywowanych urządzeń z Androidem, a jest ich, według Google, około 190 milionów, posiada Honeycomba. To oznacza, że na rynku jest tylko 3,4 miliona tabletów z tym OSem. Nie jest to oczywiście całkowita liczba tabletów, które używają Androida, co warto podkreślić. Jednak sam udział Honeycomba w rynku systemów mobilnych na tablety jest po prostu mały.
Zaznaczmy, że dane te oparte zostały na informacjach z Android Market z 14 dniowego okresu kończącego się 3 października. Powyższe liczby są więc dość szacunkowe, gdyż posiadacze tabletów z Honeycomb niekoniecznie musieli akurat w tym okresie korzystać z AM, zwłaszcza, że platforma ta daje możliwości wgrywania nieautoryzowanych aplikacji. Jednak nawet przyjmując to zastrzeżenie trzeba jasno podkreślić, że udział Honeycomb w rynku jest bardzo mały, zwłaszcza, jeżeli porównamy go z udziałem iOSa na rynku tabletów.
Rozwiązaniem może okazać się Android ICS, który, jak wieść gminna niesie, ma być kompatybilny zarówno z telefonami, jak i tabletami. Dla Google unifikacja Androida musi stać się priorytetem. Pytanie tylko, czy obecni użytkownicy Androidów od 3.2 w dół będą mogli liczyć na update do 4.0?
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu