Polskie technologie

Żabka pod ramię z Microsoftem. Szykują się duże zmiany

Patryk Koncewicz
Żabka pod ramię z Microsoftem. Szykują się duże zmiany

Żabka rozwija partnerstwo z Microsoftem. Pracownicy sieci zyskają dostęp do Copilota dla pakietu Microsoft 365.

Żabka ma wiele wad, ale jednego polskiej firmie zarzucić nie można – sieć sklepów cały czas ewoluuje i wprowadza innowacje, którymi możemy śmiało chwalić się na arenie międzynarodowej. Dzięki stałej pogoni za nowościami Żabka jest dostrzegana przez technologicznych gigantów, takich jak Microsoft. Oba podmioty miały okazję współpracować już przy projekcie „sklepu jutra”, a teraz to partnerstwo wchodzi na wyższy poziom.

Żabka stanie się jeszcze lepsza dzięki AI od Microsoftu

Spokojnie, to nie oznacza, że pracownicy Żabki zostaną zastąpieni przez sztuczną inteligencję. Strategiczne partnerstwo zakłada wzmocnienie rozwoju sieci z wykorzystaniem AI w czterech kluczowych obszarach:

  • efektywność sklepów
  • rozwój międzynarodowy
  • transformacja wewnątrz firmy
  • analityka danych odpowiadająca na potrzeby klientów

Dzięki bliskiej współpracy z Microsoft Żabka jako pierwsza organizacja z branży retail w Europie Środkowo-Wschodniej, będzie pracować m.in. nad zastosowaniem inteligentnego asystenta wspierającego pracę aż 2,5 tysiąca pracowników. Mowa tutaj o wdrożeniu Copilota dla Microsoft 365, zaszytego w narzędziach takich jak Outlook, Excel, Word, PowerPoint i Teams. Ma to na celu przyspieszenie wykonywania powtarzalnych czynności pracowników biurowych, takich jak przygotowanie treści maili, tworzenie prezentacji czy podsumowywanie spotkań

Źródło: Microsoft

Ważną częścią partnerstwa ma być też wspólna praca nad rozwojem innowacyjnych usług i produktów dla konsumentów, partnerów biznesowych i społeczności lokalnych, a także podnoszenie kompetencji pracowników w zakresie wykorzystania AI.

„Żabka jest pionierem w branży retail. Od samego początku naszej współpracy jest liderem innowacji w handlu detalicznym, wykorzystując moc sztucznej inteligencji do dostarczania nowych doświadczeń konsumenckich i umacniania swojej pozycji lidera zarówno na polskim, jak i europejskim rynku detalicznym” – Shelley Bransten, Corporate Vice President, Global Industry Solutions w Microsoft

Stock image from Depositphotos

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu