Żabka zorganizowała dziś konferencję prasową z okazji 20-lecia obecności na polskim rynku, była to też okazja do zaprezentowania nowości, którą przygotowali dla klientów swoich sklepów w Polsce we współpracy z Microsoftem.
Żabka zaprezentowała swój sklep przyszłości, który powstał we współpracy z Microsoft!
Po części wspominkowej, w której pokazali całą swoją historię i momenty przełomowe swojej działalności w Polsce, przeszli do konkretów. Żabka na dziś to 5213 sklepów, w tym 2500 tysiąca w nowym formacie, w samym 2018 roku otworzono 700 nowych sklepów, a codziennie powstają dwa nowe. Żabki odwiedza rocznie 700 mln osób, a sprzedaż roczna przekroczyła 7,2 mld zł (cały 2017 rok).
Nowy format przysporzył sklepom 30% nowych klientów, którzy nigdy wcześniej nie robili zakupów w Żabkach. Kolejne liczby jakimi się pochwalono to 12 mln Polaków, którzy mają do Żabki mniej niż 300 metrów od domu, w nowych sklepach Żabka, w nowym formacie sprzedano już 41,5 mln hot dogów, 16 mln kanapek i 7,2 mln kaw.
Poza zmianami wizualnymi w Żabce dochodzą nowe rozwiązania technologiczne. W związku z tym przedstawiciele Microsoftu, z którym Żabka będzie je wdrażała oraz z innymi polskimi i zagranicznymi firmami, zaprezentowali sklep jutra.
Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska sp. z o.o.:
Nasza współpraca z firmą Microsoft to kolejny krok w stronę zwiększenia satysfakcji klientów, którzy cenią Żabkę za bliskość, dostępność i wygodę zakupów. Projekt „sklepu jutra” pokazuje jak nowoczesne rozwiązania mogą realnie poprawić komfort codziennego życia. To dla nas szczególny moment - prezentacja konceptu łączy się z dwudziestoleciem obecności Żabki na polskim rynku, gdzie osiągnęła sukces i stała się atrakcyjnym partnerem dla globalnych liderów
Michel van der Bel, wiceprezes Microsoft na Europę, Bliski Wschód i Afrykę:
W Microsoft, wspólnie z naszym ekosystemem partnerów, przeprowadzamy naszych klientów przez proces transformacji, jaki zachodzi obecnie we wszystkich sektorach gospodarki na całym świecie. Handel detaliczny jest przykładem branży, która szybko się transformuje, a technologie takie jak chmura obliczeniowa, Internet Rzeczy i sztuczna inteligencja przekształcają się we wzrost lojalności klientów, nowe modele biznesowe i optymalizacje operacji. Jesteśmy dumni mogąc wspierać Żabkę w jej podróży do przyszłości. Cieszymy się też widząc jak technologie Microsoft i rozwiązania partnerskie odpowiadają na oczekiwania klientów i kształtują doświadczenia zakupowe jutra.
Reklama
Prezentację nowych rozwiązań w sklepach Żabka rozpoczęli od aplikacji mobilnej, która ma być podstawowym kanałem komunikacji z klientem, pod którego ma być spersonalizowana, pod względem lokalizacji czy przyzwyczajeń. Znajdzie tu też najbliższy sklep, promocje czy informacje o poszukiwanych produktach.
Wszystko ma być napędzane sztuczną inteligencją i internetem rzeczy. Na przykład przed samym wejściem do sklepu będą nowe witryny, które mają stać się interaktywne, na których produkty będą się zmieniały w zależności na przykład od pogody czy wydarzeń w okolicy.
Półki z produktami wzbogacone również zostaną ekranami, które mają być spersonalizowane z możliwością sparowania ich z naszą aplikacją mobilną. W przypadku gdy klient weźmie jakiś produkt z półki, na ekranie pojawi się dodatkowa informacja o nim albo inny produkt, który można do niego dokupić w obniżonej cenie.
Szybkie przekąski, o krótkim terminie przydatności również doczekały się zastosowania nowych rozwiązań - tutaj aby dotrzymać datę ważności produkty mają specjalne kody, które informują o zbliżającym się terminie ważności. Półki te mają ceny wyświetlane elektronicznie czym zarządza specjalny algorytm, który informuje o upływającym terminie i jednocześnie może zaproponować klientom obniżoną cenę.
Nowości przy kasie, to przede wszystkim pełna samoobsługa - kasa wyposażona w sztuczną inteligencję będzie sama rozpoznawała produkt, wystarczy położyć produkt na kasie, bez skanowania żadnych kodów kasa rozpoznaje go i zlicza do płatności, którą będzie można dokonać za pomocą aplikacji mobilnej skanując wyświetlony na ekranie QR kod.
Prowadzący sklepy Żabka również dostaną swoją aplikację mobilną, która ma być dla nic swoistym centrum zarządzania biznesem. Będą mieli w niej dostarczane informacje o sprzedaży na żywo, o tym jak klient dokonuje zakupów, które produkty kupuje, a które odkłada na półkę czy które produkty trzeba uzupełnić, no i oczywiście również będzie mógł od razu je zamówić przez aplikację.
Kiedy te nowości zobaczymy? Przedstawiciele Żabki i Microsoftu zapewniali, że cały koncept i rozwiązania technologiczne są i już gotowe, pracowali nad nimi od roku, teraz pozostaje tylko kwestia wdrożenia ich w poszczególnych sklepach, co nastąpić ma w "najbliższym czasie".
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu