YouTube Premium i YouTube Music z 80 milionami aktywnych użytkowników to dla Google prawdziwy kamień milowy. Tym bardziej, że w zaledwie rok w obu usługach przybyło 30 milionów osób, które chętnie płacą za treści bez reklam i nielimitowany dostęp do muzyki.
Google liczy użytkowników YouTube Premium i Music. W ciągu roku przybyło ich 30 milionów
6 miliardów dolarów - tyle Google miało w ostatnim roku przekazać dla przemysłu muzycznego, z czego 30% pochodzi wyłącznie z treści udostępnianych przez twórców obecnych na YouTube. I to w zaledwie dwanaście miesięcy - między lipcem 2021 r. a czerwcem 2022 r. To o dwa miliardy dolarów więcej niż w roku ubiegły. Google ma też inne powody do domu. Zarówno YouTube Premium jak i YouTube Music może się pochwalić łączną liczbą użytkowników przekraczającą 80 milionów - i to takich, którzy aktywnie płacą subskrypcje. To wzrost o 30 milionów w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Google mówi, że to przede wszystkim zasługa funkcji, które w podstawowych wersjach serwisów nie są dostępne (a przynajmniej nie w oficjalny sposób). Chodzi oczywiście tu o możliwość odtwarzania filmów i muzyki w tle przy wyłączonej aplikacji YouTube oraz pobieranie, oglądanie i słuchanie w trybie offline, gdy nie mamy dostępu do internetu.
Zobacz też: YouTube Music
YouTube Premium i YouTube Music z 80 milionami aktywnych użytkowników. Google ma powody do dumy
YouTube oferuje fanom możliwość odkrywania muzyki, konsumowania jej i uczestniczenia w niej w JEDNYM miejscu. Wierzymy, że oferowanie tych możliwości we wszystkich formatach muzycznych (filmy długo- i krótkometrażowe, albumy, transmisje na żywo itp). Kontynuacja współpracy z Wami wszystkimi pozwoli nam dążyć do realizacji naszej misji, jaką jest stanie się najlepszym miejscem dla każdego fana muzyki. Nie moglibyśmy być bardziej podekscytowani budowaniem przyszłości muzyki z Wami i Waszymi artystami. Jeszcze raz dziękujemy za pomoc w osiągnięciu tego kamienia milowego - do następnego!
Czytaj dalej poniżej
Polecamy również: YouTube premium
Google mocno inwestuje w swoje serwisy rozszerzając ich możliwości. Fani muzyki doceniać mają dodatkowe korzyści w postaci materiałów na wyłączność, czy specjalnych wydarzeń z artystami. Firma mówi, że to dopiero początek jej drogi do bycia liderem na rynku muzycznym, który przyczyni się do dalszego rozwoju przemysłu muzycznego. Czy jej się to uda? Przekonamy się niebawem.
Źródło: informacje prasowe
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu