Biznes

X-kom i CVP Everest czyli jak zaoszczędzić na lepszym pakowaniu

Grzegorz Marczak
X-kom i CVP Everest czyli jak zaoszczędzić na lepszym pakowaniu
Reklama

X-kom pochwalił się swoją nową maszyną do pakowania produktów. Brzmi nudno, ale jest ciekawie. Dzięki holenderskiemu rozwiązaniu CVP Everes są w stanie zredukować zużycie tektury do 30%. Maszyna potrafi przygotować nawet 1100 paczek na godzinę.

Jaki problem rozwiązuje w X-kom ten kombajn? Każdy z nas zamawiając coś z sklepu elektronicznego na pewno nie raz spotkał się z sytuacją, że mały przedmiot zapakowany jest w olbrzymi karton, który upchany jest folią bąbelkową. Wynika to z faktu, że bardzo trudno jest dopasować do nieregularnych rozmiarów produktów dość regularne kartony. Sytuacja robi się jeszcze gorsza kiedy kupujemy kilka produktów o różnych gabarytach.

Reklama

I ten problem rozwiązuje właśnie CVP Everest. Maszyna, która najpierw skanuje produkty jakie mają być zapakowane, a w kolejnej fazie docina odpowiednio do ich gabarytów opakowanie kartonowe. Niezależnie od tego jak dużo jest produktów i jakie mają kształty po skanie 3D wiadomo już jak powinno wyglądać ich opakowanie końcowe. Biorąc pod uwagę, iż szacują ograniczyć zużycie tekstury do 30%, a maszyna jest w stanie wyprodukować 1100 paczek na godzinę mamy klasyczny win win. Firma zaoszczędzi sporo pieniędzy, ratując jednocześnie drzewa i mogąc chwalić się swoją ekologiczność, a klient dostanie zgrabnie zapakowane produkty, które zamówił.

Ważnym aspektem wdrożenia CVP Everest są też oszczędności płynące z transportu. Im więcej zmieści się paczek w samochodzie tym taniej, im mniej zapłacą firmie kurierskiej za dostęp tym lepiej. Dzięki dopasowaniu rozmiaru opakowań do zamówienia średnio X-kom szacuje, że wielkość pudełka będzie mniejszy nawet o 50%.

Firma zakłada, że aż 85% zamówień obsłużą przez CVP Everest reszta, czyli bardzo małe paczki lub bardzo duże (lodówki, TV itp) będą nadal pakowane tradycyjnie.

Ile kosztuje wdrożenie takiego rozwiązania? X-kom nie chcę ujawniać wartości kontraktu. Firma zakłada, że zwrot z inwestycji osiągnie w ok. 4-5 lat, czyli możemy założyć, że mówimy tutaj o znaczącej inwestycji, biorąc pod uwagę jak dużym kosztem jest dla sklepu logistyka i pakowanie.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama