Przez jakiś czas Sony nie potrafiło sensownie związać końca z końcem, ale te czasy chyba powoli odchodzą do lamusa. Firma wypracowała w trzecim kwarta...
Przez jakiś czas Sony nie potrafiło sensownie związać końca z końcem, ale te czasy chyba powoli odchodzą do lamusa. Firma wypracowała w trzecim kwartale roku finansowego bardzo dobre wyniki. Przyszłość japońskiej korporacji najprawdopodobniej oparta zostanie na dwóch filarach: rozrywce i mobile.
W kwartale kończącym się 31 grudnia 2013 roku obrót Sony wzrósł w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku o 23,9%, do 22,979 miliarda dolarów. Prawie dwukrotnie zwiększono wymiar zysku operacyjnego, który wyniósł 860 milionów dolarów. Bardzo ładne wyniki.
Najlepiej poradziły sobie działy odpowiedzialne za gry wideo, urządzenia mobilne i produkty RTV.
Dział gier przyniósł Sony aż 4,2 miliarda obrotów i 172 miliony dolarów zysku. Sony miało świetny okres, oczywiście dzięki premierze PlayStation 4, które sprzedaje się jak ciepłe bułeczki (niedawno szef oddziału brytyjskiego stwierdził, że wciąż nie udaje im się dostarczyć wystarczającej ilości konsol do sklepów). W związku z pojawieniem się PS4 znacząco jednak spadła sprzedaż PlayStation 3. Nic dziwnego, wziąwszy pod uwagę, że cena poprzedniej konsoli wciąż pozostaje niewspółmiernie wysoka. Zapewne niedługo doczekamy się jej obniżki, a wtedy PS3 złapie drugi oddech.
Jeżeli chodzi o dział urządzeń mobilnych i telefonię, to obroty wzrosły o 44,8% do 4,4 miliarda dolarów. Jednakże pojawiła się strata operacyjna, wynosząca 120 milionów dolarów. Wzrosła sprzedaż telefonów, udaje się je także sprzedawać po wyższej cenie, jednakże problemy sprawił spadek zainteresowania mobilnymi komputerami osobistymi. Sony postanowiło zresztą zrezygnować z walki na rynku PC i skupić się wyłącznie na smartfonach i tabletach. Ten segment powinien niedługo zacząć przynosić zysk.
Ostatnim z działów, który rozgrzewa najbardziej serca akcjonariuszy, jest z pewnością sekcja zajmująca się produkcją telewizorów, sprzętu hi-fi i odtwarzaczy Blu-ray. Ten segment przyniósł Sony 3,84 miliarda dolarów obrotu (wzrost o 24,8%), z zyskiem operacyjnym na poziomie 61 milionów „zielonych”. Wzrosła sprzedaż telewizorów LCD, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów.
Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że dobre wyniki Sony częściowo tłumaczone są przez wahania na kursach walut, korzystne dla Japończyków. Niemniej, firma znajduje się w dobrej sytuacji. Widzimy wyraźnie, na czym Sony najlepiej zarabia – prawdopodobnie na tych segmentach korporacja skupi się w najbliższym czasie.
- Źródło: Sony
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu