46

Radiowa „Trójka” już się z tego nie podniesie… Najgorszy wynik słuchalności od 2002 roku

Cztery lata wystarczyły, aby ta uznawana przez wielu za rozgłośnię kultową, zaliczyła jeden z najgorszych wyników słuchalności. Słuchalność Programu III Polskiego Radia osiągnęła właśnie poziom 4,6%.

Tylko raz w historii badania Radio Track prowadzonego od 2001 roku, radiowa „Trójka” osiągnęła gorszy wynik. Miało to miejsce w 2002 roku, kiedy to w fali od lipca do sierpnia osiągnęła poziom 4,3% słuchalności.

Żal patrzeć, na to co się dzieje z tą rozgłośnią, a ściślej mówiąc, co z nią zrobiono, przez te ostatnie lata. Czy nie wystarczyło im zrobić z „Jedynki” tuby propagandowej czy z Polskie Radio 24, które zajęło miejsce popularnej z kolei wśród młodzieży „Czwórki”, którą przeniesiono z naziemnego nadawania do internetu? Najgorsze w tym wszystkim jest jednak to, że patrząc po wynikach wczorajszych wyborów, można przypuszczać, iż będzie z tym jeszcze gorzej przez następne 4 lata.

W tej sytuacji dziwi mnie jeszcze obecność na falach tej stacji Wojciecha Manna, który stawia się jeszcze naciskom i trwa w swojej ukochanej rozgłośni. Choć patrząc po tym, co tam się działo przed wyborami, może się okazać, że i on nie wytrzyma tego wszystkiego. To był też doskonały przykład i odpowiedź na to, dlaczego Polacy przestają słuchać tej rozgłośni – jak donosi branżowy portal Wirtualnemedia.pl w piątek przed wyborami zdjęli Wojciecha Manna z jego porannego programu, który prowadził co piątek i wstawili innego prowadzącego, by ten poprowadził w to miejsce program przedwyborczy.

Jak sobie radzi z kolei Program I Polskiego Radia? Również zaliczyli spory spadek w porównaniu z rokiem ubiegłym, ostatnie wyniki wskazują na spadek słuchalności tej rozgłośni z 6,7% do 6,1%, a inna stacja, która uchodzi za sprzyjającą partii rządzącej, czyli Radio Maryja osiągnęło z kolei najgorszy wynik w historii badania Radio Track i z 1,5% w zeszłym roku, słuchalność tej stacji spadała do 1,2% obecnie.

Mówimy o ogólnopolskich rozgłośniach, a skoro Polacy kochają radio FM, codziennie słucha go 72% z nas, muszą przełączać się na inne rozgłośnie. A więc, zyskuje na tym najbardziej najpopularniejsza od lat rozgłośnia FM, czyli RMF FM, które to zwiększyło swój udział w słuchalności stacji radiowych w Polsce z 26% do 28,3%. Druga najpopularniejsza stacja – Radio ZET pozostała na niezmienionym poziomie 12,3%. Traci też najpopularniejszy przyczółek disco polo w Polsce, czyli VOX FM, słuchalność tej stacji obniżyła się z 3,9% do 3,4%. Tak więc z całej czołówki oprócz RMF FM, nieznaczny wzrost zaliczyło jeszcze tylko TOK FM – z 1,7% do 1,9%.

Jeśli chodzi o sieci radiowe mamy prawie same wzrosty. Lider, czyli radio ESKA powiększyło swój udział z 7,6% do 7,8%, trzeci RMF MAXXX ze sporym skokiem z 3,7% do 4,1% – co pozwoliło zbliżyć się do drugiego miejsca, czyli do Audytorium 17 (grupa regionalnych stacji Polskiego Radia, czyli na przykład Radio Kraków czy Radio Dla Ciebie). Ponadto słuchalność Radio Plus zwiększyła się 2,2% do 2,5%, Radio Wawa z 1,8% do 1,9% i Meloradio, które zastąpiło w eterze dwa lata temu Radio ZET Gold – z 0,9% do 1,1%.

Źródło: Press.pl.