Wszystko wskazuje na to, że Orange wybronił się w tym trudnym okresie i po dzisiejszej konferencji wynikowej może być zadowolony z rezultatów swojej działalności w ostatnim okresie - podobnie jak inwestorzy, a może zwłaszcza.
Dawno nie widziałem tak dobrych wyników. Orange chwali się wynikami za II kwartał 2022, a jest czym
Zaczynamy więc od cyferek dla inwestorów. Przychody Orange wzrosły rok do roku w II kwartale o 3,4%, a porównując całe pierwsze półrocze roku ubiegłego o 1,9%. Bardzo dobrze wyglądają tu też zyski, wypracowane głównie poprzez sprzedaż aktywów, niemniej ponad 50% zysku operacyjnego i 109% zysku netto robi wrażenie.
Kluczowe wskaźniki (w mln zł) | 2 kw. 2022 | 2 kw. 2021 | Zmiana | 1 poł. 2022 | 1 poł. 2021 | Zmiana |
przychody | 3 055 | 2 954 | 3,4% | 5 986 | 5 872 | 1,9% |
EBITDAaL | 798 | 756 | 5,6% | 1 520 | 1 465 | 3,8% |
marża EBITDAaL | 26,1% | 25,6% | +0,5 p.p. | 25,4% | 24,9% | +0,5p.p. |
zysk operacyjny | 337 | 224 | 50,4% | 581 | 340 | 70,9% |
zysk netto | 243 | 116 | 109,0% | 368 | 155 | 137,0% |
ekonomiczne nakłady inwestycyjne | 328 | 442 | -26,0% | 573 | 887 | -35,0% |
organiczne przepływy pieniężne | 417 | 159 | 162,0% | 648 | 357 | 82,0% |
W przypadku całego półrocza, mowa jest o wzroście w porównaniu z pierwszym półroczem 2021 na poziomie odpowiednio aż ponad 70% i 137%.
Julien Ducarroz, Prezes Zarządu Orange Polska:
Bardzo dobre wyniki komercyjne i finansowe w drugim kwartale dowodzą, że nasza działalność jest odporna na trudności zewnętrzne i potrafimy się dostosować do niestabilnego otoczenia. Cieszy nas popyt na nasze usługi i telefony komórkowe. Wspieramy go poprzez szybki rozwój infrastruktury: w ostatnich 12 miesiącach zasięg naszych usług światłowodowych zwiększył się o 1,1 mln gospodarstw domowych.
Kluczowe wskaźniki (w tys.) | 2 kw. 2022 | 2 kw. 2021 | Zmiana |
indywidualni klienci ofert konwergentnych | 1 578 | 1 517 | 4,0% |
dostępy mobilne (karty SIM) | 17 829 | 16 047 | 11,1% |
post-paid | 12 238 | 11 192 | 9,3% |
pre-paid | 5 591 | 4 855 | 15,2% |
stacjonarne dostępy szerokopasmowe (rynek detaliczny) | 2 786 | 2 719 | 2,5% |
w tym łącza światłowodowe | 1 065 | 827 | 28,8% |
stacjonarne łącza głosowe (rynek detaliczny) | 2 633 | 2 782 | -5,4% |
No właśnie, wyniki komercyjne także napawają optymizmem. Wspomniane przez prezesa Orange zwiększenie zasięgu światłowodów Orange o ponad milion gospodarstw domowych w Polsce (dzięki temu aktualnie obejmuje już 6,5 mln gospodarstw), pozwolił na przekroczenie w II kwartale 2022 roku miliona klientów internetu światłowodowego, co było wzrostem rok do roku aż o prawie 30%. Porównując tylko kwartał do kwartału tego roku przybyło 66 tysięcy tysięcy klientów przy zwiększeniu zasięgu światłowodów o 332 tys. gospodarstw domowych.
Przybywa też klientów usług konwergentnych - rok do roku o 4%, ale chyba najbardziej cieszy zwiększenie liczby klientów na abonament komórkowy. Tylko w porównaniu z ubiegłym kwartałem ich liczba zwiększyła się o aż 100 tysięcy, a rok do roku o ponad milion - wzrost o prawie 10%.
Julien Ducarroz, prezes Orange Polska:
Jestem bardzo dumny z dalszego zaangażowania naszych zespołów we wsparcie Ukrainy, będącego potwierdzeniem wartości wyrażonych w filarze naszej strategii, który dotyczy odpowiedzialności. Od początku wojny gościliśmy w naszych ośrodkach około 700 osób z Ukrainy oraz rozdaliśmy ponad 600 tys. bezpłatnych starterów.
Reklama
Jednak większy procentowo wzrost odnotowała liczba klientów ofert na kartę - o ponad 15% z 4,8 mln do 5,5 mln, głównie dzięki specjalnej ofercie pre-paid dla obywateli Ukrainy - Orange rozdał ponad 600 tysięcy darmowych starterów dla uchodźców z tego kraju, a porównując liczbę klientów ofert na kartę w I kwartale tego roku, zwiększyła się ona w II kwartale o 331 tysięcy.
Źródło: Orange Polska.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu