PSP, operator płatności mobilnych BLIK podzielił się dziś swoimi wynikami za I kwartał 2023 roku. Większość kanałów płatności zyskała na popularności, jednocześnie z kategorii nieco wcześniejszych danych, BLIK może pochwalić się już ogromnym zdystansowaniem płatności kartami w e-commerce.

Płatności w e-commerce BLIKIEM vs kartami płatniczymi
Zacznijmy więc od tych liczb - NBP podaje swoje dane transakcyjne z opóźnieniem, ale już są te na koniec 2022 roku i wynika z nich, iż w IV kwartale (gorący okres przedświąteczny) nie tylko nie wzrosła liczba transakcji kartowych w polskim e-commerce, ale i nieznacznie spadła. To przy wzroście płatności BLIKIEM w sieci oznaczało, iż tą metodą opłacaliście zakupy w sieci już czterokrotnie częściej.
Monika Król, wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA:
Statystyki są jednoznaczne – BLIK to obecnie najpopularniejszy sposób płatności w e-commerce, który na dobre już zdeklasował karty płatnicze. Udział transakcji realizowanych za jego pomocą w tym kanale wynosi aktualnie nawet do ok. 70 proc. Użytkownicy wybierają BLIKA, bo jest on wygodny, szybki, ale przede wszystkim dostępny z dowolnego miejsca i o preferowanej przez nich porze, co zapewnia im wyjątkowe doświadczenia zakupowe.
Popularność wszystkich kanałów płatności BLIK
Płatności zbliżeniowe BLIKIEM aktywowało już 2 mln klientów banków w Polsce (Alior, Millennium, ING, mBank, PKO BP i Santander) i tutaj ciekawostka - już w 128 krajach płacono w ten sposób BLIKIEM od początku istnienia usługi.
Monika Król:
Nasze starania w popularyzowaniu BLIKA znacząco wpływają na jego rozpoznawalność i przyciągają użytkowników z różnych grup wiekowych. Aktywnie prowadzimy kampanie reklamowe, promocje i promujemy płatności BLIK na paywall'ach agentów rozliczeniowych. To dążenie wspiera również coroczna loteria BLIKOMANIA, która nie tylko zachęca użytkowników do poznania BLIKA i jego zalet, ale także buduje nawyk systematycznego korzystania.
Reklama
Źródło: PSP, operator BLIKA
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu