Pod ostatnim swoim wpisem o tym rebrandingu: Też już zapomnieliście o Tablica.pl? Czas więc zacząć wystawiać coś na OLX.pl, obiecałem Wam, że zapytam ...
Pod ostatnim swoim wpisem o tym rebrandingu: Też już zapomnieliście o Tablica.pl? Czas więc zacząć wystawiać coś na OLX.pl, obiecałem Wam, że zapytam twórców tego pomysłu o liczby, które będą bardziej miarodajnym źródłem, niż moje przypuszczenia.
Dziś właśnie otrzymaliśmy dokładne dane, odnośnie liczby użytkowników przed, w trakcie i jakiś czas po zmianach, a co najistotniejsze, również liczby przekierowań ze starego adresu tablica.pl. Trochę zakrzywia te dane okres wakacyjny, ale wyraźnie widzimy marcowe i majowe statystyki (w kwietniu nastąpiła zmiana nazwy), gdzie widać spadek liczby internautów odwiedzających ten serwis.
Czy to dużo czy mało dla takiego dużego serwisu ciężko mi ocenić, ale na pewno jest to znacząca liczba. Choć w następnych miesiącach widać, że ta liczba jest odbudowywana i we wrześniu można się spodziewać powrotu do pierwotnego stanu.
Osobiście natomiast, wydaje mi się wręcz nieprawdopodobne, by w kwietniu tylko blisko 1,5 mln użytkowników wchodziło na ten serwis z byłego adresu tablica.pl. Jedyne wytłumaczenie, jakie przychodzi mi do głowy, to takie, że zdecydowaną większość wejść OLX.pl notuje z Google, a stamtąd już bezpośrednio mieli wejścia na nowy adres. Niemniej, na koniec września liczba przekierowań ze starego adresu spadła już do 11 tysięcy.
Ciekawie prezentują się też informacje odnośnie liczby dodanych ogłoszeń w tym czasie. Można powiedzieć nawet, że jest lepiej niż było. W marcu nieco ponad 2 mln ogłoszeń, a we wrześniu już 2,2 mln. O serwisie szerlok.pl chyba już wszyscy zapomnieli, tablica.pl jeszcze trochę pobędzie w świadomości, ale to już liczby użytkowników liczone w tysiącach...
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu