Startups

Wycisnęli z InfoShare blisko 1 milion złotych i to nie był przypadek

GM
Grzegorz Marczak
10

Niestety nie mogłem być na tegorocznej edycji InfoShare i bardzo tego żałuję, bo działo się tam bardzo dużo ciekawych rzeczy. Finalista tegorocznego infoShare Startup Contest projekt SaaSMgr, ostatniego dnia konferencji popisał umowę inwestycyjną na 250 tysięcy dolarów z funduszem FerberVC. W dziesięcioletniej historii infoShare jest to pierwszy przypadek, kiedy polskiej firmie udało się zamknąć umowę przed końcem konferencji.

Czym jest SaaSMgr? SaaSMgr to rozwiązanie, które dostarcza funkcje niezbędne w budowaniu aplikacji SaaS w formie wygodnego API. Dostarczając gotowe pakiety funkcjonalności, pozwala skrócić czas tworzenia aplikacji nawet o 6 miesięcy, a co za tym idzie – zaoszczędzić do 100 000 dolarów. Produkt zaprezentowany po raz pierwszy podczas ubiegłorocznej konferencji WebSummit w Dublinie, w marcu zdobył główną nagrodę w AmberHub Startup Contest #1.

Mają doświadczenie

Projekt SaaSMgr został stworzony przez gdański software house Neoteric, który od 11 lat pomaga start-upom i firmom budować nowoczesne systemy i aplikacje. Wspólnie z funduszem Inventity Foundation spółka wypuściła już wcześniej na rynek start-upy Skillhunt oraz Appoint.ly, które również były pokazywane w strefie start-upów na tegorocznym infoShare. Jak więc widać nie jest to klasyczny startup tworzony przez młody i niedoświadczony zespół.

Dobry manual dla startupów

To, że zwrócili na siebie uwagę na InfoShare to jednak nie przypadek, jak opisują w poście na Linkedin, dobrze wiedzieli jak to się robi. Gorąco zachęcam do tego tekstu, bo wyszedł z tego taki mały poradnik "Jak wycisnąć jak najwięcej z konferencji, na której się prezentuje swój startup". Wiele bardzo dobrych porad łącznie z tym aby nie czekać na zainteresowanych tylko wychodzić do nich ze swojego stoiska.

Trudno jest w tej chwili ocenić czy SaaSMgr to dobry projekt mający szansę na rynku. Natomiast na pewno warto im pogratulować osiągnięcia jakim jest tak duże i efektywne zainteresowanie podczas konferencji (wycisnęli wszystko, co się da z takiej imprezy, łącznie z pozyskaniem 500 nowych użytkowników usługi). Pomijając już samą inwestycję warto pamiętać o rozgłosie w mediach branżowych, który często jest bardzo potrzebny, szczególnie na początku.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

startups