Polska

Wyborcza idzie śladem New York Timesa - mają już 170 tysięcy subskrybentów cyfrowej wersji

Grzegorz Ułan
Wyborcza idzie śladem New York Timesa - mają już 170 tysięcy subskrybentów cyfrowej wersji
Reklama

To oczywiście jak porównywanie się Dawida z Goliatem, ale sami stawiają New York Timesa (3,2 mln subskrybentów cyfrowej wersji) za wzór do naśladowania, a biorąc pod uwagę skalę działalności, można na siłę zgodzić się z takim porównaniem, w kontekście ciągłych wzrostów liczby płatnych subskrybentów cyfrowej wersji Wyborczej.

Ostatnie liczbowe dane odnośnie do liczby prenumeratorów mieliśmy z marca 2018 roku, wtedy okazało się, że na koniec 2017 roku było ich 133 tysiące, rok później, czyli na koniec 2018 roku jest już ich 170 tysięcy. To w dobie spadających nakładów papierowej wersji gazety dobry prognostyk dla przetrwania tego tytułu.

Reklama

Jarosław Kurski, pierwszy zastępca redaktora naczelnego Wyborczej:

W takich warunkach 170 tys. czytelników regularnie płacących za dostęp do treści „Wyborczej” to koło ratunkowe dla dziennikarstwa.

Również optymistycznie wygląda to patrząc na wzrosty rok do roku, nie ma tu jakichś większych wahań, systematycznie i w podobnej skali Agora niezmiennie zwiększa liczbę subskrybentów. Widać to też w dochodach, już 21% przychodów Wyborczej pochodzi z działalności w sieci, i to większość stanowią prenumeratorzy, a nie reklamy.

Danuta Breguła, dyrektor strategii online Wyborczej:

Prenumeratorzy wyraźnie cenią te treści, które i my uważamy za najcenniejsze: nasze śledztwa. Takie jak afera KNF, jak reportaże w „Dużym Formacie”. Aż 30 proc. prenumerat cyfrowych w zeszłym roku przyniosły teksty reporterskie z 24 redakcji lokalnych „Wyborczej”, co było związane z wyborami samorządowymi. Od początku tego roku notujemy niebywałe wzrosty czytelnictwa i sprzedaży w związku z cyklem o taśmach Kaczyńskiego.

Te wzrosty to nie tylko treści, ostatni zabieg Agory z bonusami dla prenumeratorów, powinien jeszcze mocniej wpłynąć na wzrost ich liczby. Zwłaszcza jeśli chodzi o najdroższy plan, gdzie za 30,00 zł możemy podzielić się dostępem do płatnych treści z jeszcze dwoma osobami, co daje nam dostęp za 10,00 zł na głowę miesięcznie.

Źródło: Wyborcza.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama