Felietony

Wordpress uruchamia system reklamy kontekstowej WordAds. Konkurencja dla AdSense?

Tomasz Popielarczyk
Wordpress uruchamia system reklamy kontekstowej WordAds. Konkurencja dla AdSense?
Reklama

Wkrótce zobaczymy pierwsze owoce współpracy Wordpressa z reklamowym koncernem Federated Media. Blogerzy, którzy prowadzą swoje strony w serwisie Wordp...


Wkrótce zobaczymy pierwsze owoce współpracy Wordpressa z reklamowym koncernem Federated Media. Blogerzy, którzy prowadzą swoje strony w serwisie Wordpress.com mają bowiem otrzymać możliwość skorzystania z systemu reklamy kontekstowej, który da im szansę zarobienia na swojej twórczości. Niestety nie wszyscy będą mieli dostęp do programu, co jest złą wiadomością dla osób, które piszą czysto amatorsko, a ich blogi nie generują dziennie liczby wejść mierzonej w tysiącach.

Reklama

WordAds nie będzie niestety usługą dostępną dla każdego. Skorzystają z niej bowiem tylko użytkownicy, których blogi są dostępne publicznie i mają podpiętą niestandardową domenę. Oznacza to tym samym, że z tej możliwości skorzystają raczej tylko osoby, które blogują na całego, mają dużą liczbę stałych czytelników i ugruntowaną pozycję. Pozostali niestety będą odprawieni z kwitkiem.

Co należy zrobić, żeby wziąć udział w programie? Jeżeli spełniamy podane wyżej warunki, wystarczy że skorzystamy z formularza na stronie Wordpress.com. Nasze zgłoszenie zostanie rozpatrzone pod kątem liczby wyświetleń, rodzaju publikowanych treści oraz języka.

Reklamy, które będą się pojawiały w ramach systemu WordAds mają stać na wysokim poziomie. Użytkownicy mogą się zatem nie obawiać różnego rodzaju pseudo-konkursów i rażących w oczy, migających bannerów, które na ogół prowadzą do pozostawiających wiele do życzenia usług i ofert. Pod tym względem WordAds mają bić na głowę konkurencyjny system reklamy - AdSense Google'a. Jednocześnie wiąże się to jednak z dużą selekcją zgłoszonych do programu blogów. W komentarzach pod wpisem informującym o wprowadzeniu programu, wywiązała się dość żywa dyskusja, z której wynika, że tylko najpopularniejsze i najlepiej opracowane pod względem merytorycznym blogi mają szansę, bo tylko na nich firmy i instytucje będą chciały wykupować powierzchnię. Jon Burke z Wordpress.com zapewnia przy tym, że korzystanie z nowego programu będzie też znacznie mniej czasochłonne i przystępniejsze dla blogerów.


Widać, że Wordpress odpowiada na potrzeby blogerów, którzy już od jakiegoś czasu głośno mówili o konieczności wprowadzenia tego typu systemu. Sam serwis niewątpliwie również na tym skorzysta. Każdego dnia notuje się w nim bowiem około 50 tys. nowych blogów. To ogromna platforma z nie mniejszym potencjałem, który w bardzo prosty sposób może przełożyć się na wysokie zyski. Wiadomo, że Wordpress.com, ani tym bardziej Federated Media, nie robią tego bezinteresownie i liczą na duży sukces komercyjny przedsięwzięcia.

WordAds raczej nie będą stanowić poważnej konkurencji dla AdSense, jeśli chodzi o strony innego typu niż blogi. Martwi też zapowiadana "elitarność" systemu, który będzie dedykowany tylko największym. Może się bowiem okazać, że Ci korzystają już z innych modeli i warunki oferowane przez Wordpressa pod tym względem nie będą dla nich atrakcyjne. Ale na takie wnioski prawdopodobnie przyjdzie jeszcze nam poczekać do czasu, aż usługa ruszy pełną parą.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama