Gry

Wordle kupione przez New York Times. Gra podbijająca internet ma nowego właściciela

Kacper Cembrowski
Wordle kupione przez New York Times. Gra podbijająca internet ma nowego właściciela
3

Wordle, jedna z najpopularniejszych gier internetowych ostatnich tygodni, zostało przejęte przez New York Times. Prosta gra słowna jest niespodziewanym hitem początku 2022 roku.

Wordle to prosta gra słowna, która została udostępniona w październiku zeszłego roku. Za produkcję odpowiedzialny jest Josh Wardle, były inżynier oprogramowania serwisu Reddit. Dostępna za darmo produkcja polega na odgadywaniu słów składających się z pięciu liter w zaledwie sześciu próbach - o grze z pewnością słyszeliście lub widzieliście masę tweetów z kolorowymi kwadracikami.

Nie ujawniono dokładnej kwoty, jaką New York Times wydało w celu pozyskania Wordle - Reuters podaje jednak, że mowa tutaj o siedmiocyfrowej liczbie, więc jeden z największych amerykańskich dzienników najprawdopodobniej zapłacił za grę słowną kilka milionów dolarów.

Jonathan Knight, dyrektor generalny The New York Times Games, jest bardzo zadowolony z zakupu i jak przyznaje, sam jest dużym fanem Wordle. Ogłaszając zakup powiedział:

Gra zrobiła to, co zrobiło bardzo niewiele gier: zawładnęła naszą zbiorową wyobraźnią i zbliżyła nas wszystkich trochę do siebie. Nie moglibyśmy być bardziej podekscytowani, mogąc zostać nowym domem i dumnymi zarządcami tej magicznej gry. Jesteśmy zaszczyceni, że w nadchodzących miesiącach możemy pomóc w udostępnieniu ukochanego dzieła Josha Wardle'a większej liczbie graczy. Jako część naszego portfolio gier, Wordle będzie miał ekscytującą przyszłość z pomocą zespołu utalentowanych inżynierów, projektantów, redaktorów i nie tylko, zwiększając wrażenia użytkownika.

Knight potwierdził również, że Wordle nadal będzie dostępne za darmo. Przejęcie przez NYT nie oznacza zatem w żadnym wypadku, że za grę słowną będziemy musieli płacić - a przynajmniej na ten moment.

Transakcja wiąże się jednak z niewielką, lecz ważną aktualizacją Wordle. Od teraz gra będzie zapisywać wygrane i serie graczy. Zakup produkcji jest również częścią większego planu New York Times, jakim jest uzyskanie 10 milionów subskrybentów do 2025 roku. Czy najnowszy internetowy hit w tym pomoże? Bardzo możliwe.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu