Wordle, jedna z najpopularniejszych gier internetowych ostatnich tygodni, zostało przejęte przez New York Times. Prosta gra słowna jest niespodziewanym hitem początku 2022 roku.
Wordle kupione przez New York Times. Gra podbijająca internet ma nowego właściciela
Wordle to prosta gra słowna, która została udostępniona w październiku zeszłego roku. Za produkcję odpowiedzialny jest Josh Wardle, były inżynier oprogramowania serwisu Reddit. Dostępna za darmo produkcja polega na odgadywaniu słów składających się z pięciu liter w zaledwie sześciu próbach - o grze z pewnością słyszeliście lub widzieliście masę tweetów z kolorowymi kwadracikami.
Nie ujawniono dokładnej kwoty, jaką New York Times wydało w celu pozyskania Wordle - Reuters podaje jednak, że mowa tutaj o siedmiocyfrowej liczbie, więc jeden z największych amerykańskich dzienników najprawdopodobniej zapłacił za grę słowną kilka milionów dolarów.
Jonathan Knight, dyrektor generalny The New York Times Games, jest bardzo zadowolony z zakupu i jak przyznaje, sam jest dużym fanem Wordle. Ogłaszając zakup powiedział:
Gra zrobiła to, co zrobiło bardzo niewiele gier: zawładnęła naszą zbiorową wyobraźnią i zbliżyła nas wszystkich trochę do siebie. Nie moglibyśmy być bardziej podekscytowani, mogąc zostać nowym domem i dumnymi zarządcami tej magicznej gry. Jesteśmy zaszczyceni, że w nadchodzących miesiącach możemy pomóc w udostępnieniu ukochanego dzieła Josha Wardle'a większej liczbie graczy. Jako część naszego portfolio gier, Wordle będzie miał ekscytującą przyszłość z pomocą zespołu utalentowanych inżynierów, projektantów, redaktorów i nie tylko, zwiększając wrażenia użytkownika.
Czytaj dalej poniżej
Knight potwierdził również, że Wordle nadal będzie dostępne za darmo. Przejęcie przez NYT nie oznacza zatem w żadnym wypadku, że za grę słowną będziemy musieli płacić - a przynajmniej na ten moment.
Transakcja wiąże się jednak z niewielką, lecz ważną aktualizacją Wordle. Od teraz gra będzie zapisywać wygrane i serie graczy. Zakup produkcji jest również częścią większego planu New York Times, jakim jest uzyskanie 10 milionów subskrybentów do 2025 roku. Czy najnowszy internetowy hit w tym pomoże? Bardzo możliwe.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu