Wybierasz się w podróż pociągiem PKP Intercity, ale nie możesz kupić biletu online? Nie jesteś sam. Firma informuje o awarii systemów, która skutkuje brakiem możliwości realizacji zamówień.
W mediach społecznościowych i na oficjalnej stronie PKP Intercity pojawiła się informacja o utrudnieniach z zakupem biletów na stronie e-IC oraz w aplikacji mobilnej PKP Intercity dostępnej na iOS i Androida.
Polecamy na Geekweek: Pociągi w Polsce pojadą ponad 250 km/h. Od kiedy?
Jak czytamy w komunikacie:
W poniedziałek 27 stycznia w godzinach porannych z przyczyn zewnętrznych wystąpiła awaria skutkująca brakiem możliwości zakupu biletów systemie e-IC oraz aplikacji mobilnej PKP Intercity. Podróżni mają możliwość zakupu biletów przez strony i aplikacje naszych partnerów m.in. Bilkom czy Koleo, a także w kasach stacjonarnych. W pociągach konduktorzy sprzedają bilety bez opłaty pokładowej. Administratorzy pracują nad przywróceniem działania systemu e-IC. Przepraszamy za utrudnienia.
Czytaj dalej poniżej
Systemy PKP nie działają. Dziś możesz mieć problemy z zakupem biletów
Taki sam komunikat widnieje na X (dawniej Twitter), z którego dowiadujemy się także, że administratorzy systemu intensywnie pracują nad przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu e-IC.
Jak żyć, co poradzić? PKP Intercity uspokaja i proponuje korzystanie z systemów partnerów: Bilkom czy Koleo. Bez problemu ma być też w kasach na dworcach, choć zapewne spodziewajcie się gigantycznych kolejek. Co więcej, bilet będzie można kupić bezpośrednio w pociągu, a konduktorzy zostali poinstruowani, by nie naliczać opłat dodatkowych od tego typu biletów.
Kiedy awaria zostanie naprawiona? Tego nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że PKP Intercity monitoruje sytuację i będzie informować o kolejnych etapach przywrócenia systemów do pełnej funkcjonalności. Warto śledzić media społecznościowe oraz nas. Gdy tylko problemy zostaną rozwiązane, z pewnością o tym poinformujemy!
Aktualizacja 14:45
Jak informuje biuro prasowe PKP Intercity, system sprzedaży biletów online działa ponownie:
Informujemy, że awaria systemu sprzedaży biletów została usunięta. Obecnie wszystkie kanały sprzedaży, w tym system e-IC i aplikacja mobilna PKP Intercity, działają poprawnie.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu