ZTM Warszawa pochwalił się wczoraj wynikami za 2018 rok, niektóre dane są ciekawe, podobnie jak informacja o nowych graczach na rynku sprzedaży biletów komunikacji miejskiej w Warszawie.
W Warszawie kupimy miesięczny przez internet? Będą dwie nowe aplikacje do kupowania biletów
Na początek zerknijmy na ogólne liczby, którymi się chwalą, przez cały rok wartość sprzedanych biletów wyniosła 955 019 882,10 zł, co było lepszym wynikiem o 8 mln niż w zeszłym roku.
Najlepszym kanałem sprzedaży okazały się biletowe automaty stacjonarne, w których pasażerowie kupili biletów na kwotę 605 mln zł. Jednak największym wzrostem, jeśli chodzi o wartość sprzedanych biletów mogą pochwalić się aplikacje mobilne.
Pasażerowie Warszawskiego Transportu Publicznego coraz chętniej kupują bilety za pomocą aplikacji na urządzenia mobilne. Ten kanał dystrybucji zanotował największy wzrost sprzedaży bo aż o 77,61 proc. Znacząco wzrosła (o 12,77 proc.) także sprzedaż biletów w automatach mobilnych czyli tych jeżdżących w tramwajach, autobusach i pociągach. W ten sposób pasażerowie kupili bilety o wartości prawie 122 mln zł.
Przejdźmy już do tej ciekawej zapowiedzi. ZTM poinformował w tym samym komunikacie, iż zamierza nadal rozwijać ten kanał sprzedaży, który w 2019 zostanie rozszerzony o dwie nowe aplikacje mobilne do kupowania biletów: Mint Mobile i zbiletem.pl.
O tej pierwszej aplikacji jeszcze niewiele wiadomo, wpisując ją w Google natrafiłem jedynie na regulamin korzystania z niej, i że twórcą jej jest Mennica Polska. W regulaminie znalazłem informacje o metodach płatnościach za bilety (będzie BLIK jak w Jak dojadę) oraz rodzaje biletów jakie będzie można kupić, między innymi bilety okresowe, imienne. Więc tu już jest nadzieja na opcję zakupu biletów miesięcznych w Warszawie przez aplikację.
Druga z kolei aplikacja zbiletem.pl już działa w kilku miastach w Polsce i w niektórych również można za jej pośrednictwem zaopatrzyć się w bilety miesięczne, również poprzez stronę internetową.
Mam nadzieję, że będzie można i Warszawie zakupić za ich pośrednictwem bilety miesięczne, zawsze to był dla mnie problem zapamiętać, by załadować kartę miejską w automacie w odpowiednim czasie. Nawet jak ustawiłem sobie przypomnienie w telefonie, by w danym dniu kupić, jakoś z chwilą skorzystania z komunikacji miejskiej wylatywało mi to z głowy, raz musiałem nawet płacić karę, bo była kontrola, a zapomniałem przedłużyć jeden dzień. To bardzo boli, jeśli się co miesiąc kupuje od kilku lat. W przypadku aplikacji mobilnej, w samej aplikacji będzie można ustawić sobie przypomnienie i od razu zapłacić za miesięczny, bez ryzyka, że w drodze na przystanek się zapomni.
Źródło: ZTM.
Photo: jacek_kadaj/Depositphotos.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu