23

W US BlackBerry sprzedaje się lepiej niż iPhone!

Jako były użytkownik iPhona uważam, że jest to bardzo fajna słuchawka, której można niewiele zarzucić (aczkolwiek jest kilka moim zdaniem niewybaczalnych absurdów). iPhone oraz iPod-y to też podstawa dobrych wyników finansowych Apple, które pokazało ostatnio iż mimo kryzysu firma jest w bardzo dobrej kondycji finansowej (są oczywiście słabnące segmenty ale liczy się wynik całkowity). Co […]

Jako były użytkownik iPhona uważam, że jest to bardzo fajna słuchawka, której można niewiele zarzucić (aczkolwiek jest kilka moim zdaniem niewybaczalnych absurdów). iPhone oraz iPod-y to też podstawa dobrych wyników finansowych Apple, które pokazało ostatnio iż mimo kryzysu firma jest w bardzo dobrej kondycji finansowej (są oczywiście słabnące segmenty ale liczy się wynik całkowity).

Co jednak jeśli okaże się, że iPhone zaczyna tracić pozycję lidera czy sytuacja Apple bardzo się pogorszy (czy będzie to tylko stan do wypuszczenia kolejnej wersji telefonu)? Według firmy NPD Group w pierwszym kwartale 2009 roku w US iPhone został zdetronizowany przez BlackBerry Curve 8300. Tak dobre rezultaty BB to skutek agresywnych promocji (buy-one-get-one) oraz współpracy z wieloma operatorami. Oto jak według NPD przedstawia się lista najlepiej sprzedających się smartphonów w US w Q1 2009

1. RIM BlackBerry Curve (all 83XX models)
2. Apple iPhone 3G (all models)
3. RIM BlackBerry Storm
4. RIM BlackBerry Pearl (all models, except flip)
5. T-Mobile G1

Rynek smartphonów (17% w sprzedaży telefonów) w US nadal rośnie (23% wzrostu w Q1) a użytkownicy tego typu telefonów jak łatwo się domyślić są bardzo dobrymi klientami którzy są skłonni kupować droższe abonamenty. Dlaczego jest to zła informacja dla Apple nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, aczkolwiek nie jest to też jakiś znamienny fakt.

Blackberry to telefon biznesowy używany przez wiele korporacji i generalnie biznes, iPhone to multimedialne narzędzie kierowane bardziej do końcowego konsumenta. Nie do końca można więc porównywać te dwa aparaty telefoniczne. Niestety na rynku oba urządzenia występują w tej samej kategorii i nie ma co ukrywać, że wzrost sprzedaży jednego wpływ negatywnie na tego drugiego (sprzedaż iPhonów według raportu spadła o 10% w Q1).