Do oficjalnej premiery Volkswagena Golfa ósmej generacji zostało już niewiele czasu. Możliwe jest nawet, że poznamy go tej jesieni i, szczerze mówiąc, jest na co czekać.
Volkswagen Golf VIII - estetyczna rewolucja
Pod względem wyglądu firma z Wolfsburga będzie się trzymać swoich zasad, co znaczy, że Volkswagen Golf VIII nie przyniesie żadnych niezwykłych zmian w swoim wyglądzie. Ostatnio w zasadzie potwierdziło się to, co wiedzieliśmy już na podstawie wcześniejszych wiadomości. Nowy model będzie wyróżniał się z przodu węższymi światłami, które zostaną wykonane w technologii LED. Większy będzie wlot powietrza w zderzaku, atrapa chłodnicy i logo.
Lifting dotknął także tyłu Golfa. Mamy dzielone lampy, przypominające kształtem bumerang, a na samym dole dostrzeżemy srebrną listwę, która łączy chromowane atrapy końcówek wydechu. Trzeba przyznać, że całość prezentuje się elegancko, choć nudno. Cóż, Volkswagen do tego nas zdążył już przyzwyczaić.
W zasadzie największe zmiany dotkną wnętrza. Można tu nawet mówić o rewolucji, ponieważ dawno w tej serii nie mieliśmy okazji zobaczyć aż tak znaczącej nowości. Na desce rozdzielczej mamy nie znaleźć żadnego przycisku. Wszystko ma być obsługiwane za pomocą klawiszy dotykowych oraz ekranu dotykowego. Trzeba przyznać, że to naprawdę poważna zmiana i jestem ciekaw, jak podejdą do tego klienci. Na pewno dobrze, że na kierownicy pozostaną klasyczne klawisze. Jestem także ciekaw, czy każda wersja Golfa VIII będzie mogła liczyć na ekran z zegarami.
Niewątpliwie szykuje się spora rewolucja w branży samochodów kompaktowych. Kolejna sprawa to cena za podstawowy wariant. Obawiam się, że nowoczesne rozwiązania będą miały duży wpływ na cenę i najuboższy Golf będzie wiązał się z wydatkiem rzędu 80 tysięcy złotych.
Volkswagen nie chce eksperymentować
Volkswagen Golf VIII będzie sprzedawany z następującymi silnikami spalinowymi i pośród nich jedyną dużą nowością będzie nowy diesel 1.5 TDI na miejsce 1.6:
Pojemność | Moc maksymalna (KM) | Maks. moment obrotowy (Nm) |
Benzynowe | ||
1.0 TSI | 95 | 175 |
115 | 200 | |
1.5 TSI | 130 | 200 |
150 | 250 | |
2.0 TSI (GTI) | 250 | 350 |
2.0 TSI (R) | 330 | 420 |
Wysokoprężne | ||
1.5 TDI | 90 | 230 |
115 | 250 | |
2.0 TDI | 150 | 340 |
Warto dodać, że Volkswagen Golf VIII będzie dostępny także w wersjach hybrydowych i elektrycznych, ale na ich temat nie znamy jeszcze więcej szczegółów. Na pewno możemy liczyć na niższe zużycie paliwa nawet z racji na obniżenie wagi o 50 kilogramów.
Sprawdź też: Popularność elektrycznego Volkswagena ID.3.
Co ciekawsze, wersje 1.0 i 1.5 TSI będą mogły zostać miękkimi hybrydami, czyli otrzymają instalację elektryczną 48V, która będzie połączona z drugim akumulatorem. Takie rozwiązanie będzie odpowiadać za uruchamianie silnika i będzie mogło wspomagać swoją mocą spalinowy napęd.
Do wyboru klienci otrzymają dwie skrzynie biegów: 6-biegową manualną lub 7-biegową dwusprzęgłową zautomatyzowaną przekładnię DSG.
Sam Volkswagen Golf VIII będzie poważnym przełomem w historii tej serii. Szykuje się prawdziwa nowość, jeżeli chodzi o wnętrze, obsługę wszystkich elementów, więc myślę, że o tym aucie będzie naprawdę głośno. Jestem bardzo ciekaw, jak klienci odbiorą dotykowy środek.
źródło: Autokult
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu