Lotniska czy dworce to jedne z atrakcyjniejszych dla taksówkarzy lokalizacji do świadczenia swoich usług. Uber poinformował właśnie, iż Lotnisko Chopina wybrało ich usługi przewozowe, jako rekomendowane do transportu, bezpośrednio spod hali przylotów.
Uber chwali się w swojej informacji prasowej, iż aby stać się oficjalnym partnerem Lotniska Chopin, musiał spełnić kilka warunków, między innymi w grę wchodziły tu kwestie związane z bezpieczeństwem, standardem obsługi pasażerów i dostępnością kierowców.
Według mnie należy tu jednak zwrócić uwagę na jeszcze jeden aspekt - to chyba pierwszy tak znaczący wybór partnerski od momentu wejścia w życie ustawy Lex Uber, co może świadczyć o ostatecznym uznaniu usług tego przewoźnika na równi z innymi tradycyjnymi korporacjami taksówkowymi w Polsce. Tak więc to duża zmiana dla Ubera w naszym kraju.
Anna Dermont, rzecznik Lotniska Chopina:
Mając na uwadze potrzeby i wygodę pasażerów naszego lotniska zdecydowaliśmy by wspólnie z Uberem udostępnić nową usługę z wykorzystaniem jednej z najpopularniejszych na świecie aplikacji. Dzięki współpracy poszerzamy ofertę z korzyścią dla podróżnych. Jest to kolejny – po taksówkach, autobusach i pociągu – środek transportu, z którego będą mogli korzystać pasażerowie Lotniska Chopina.
W celu realizacji wymogów Lotniska Chopina, Uber wprowadzi w swojej aplikacji jeszcze przed wakacjami opcję zamawiania przejazdów przez podróżujących, bezpośrednio po opuszczeniu samolotu, a samochody Ubera będą mogły podjeżdżać po pasażerów na dolny poziom przy hali przylotów.
Michał Konowrocki, Dyrektor Zarządzający Uber Poland:
Na całym świecie usługi Uber są dostępne na ponad 250 lotniskach i cieszymy się, że nowoczesne rozwiązania technologiczne będą dostępne także na Lotnisku Chopina. Intuicyjny transport z lotniska to jeden najważniejszych czynników decydujących o zadowoleniu pasażera, a jak wynika z naszych ankiet, w Polsce Uber jest wskazywany jako preferowana opcja przejazdu 3 razy częściej niż inne aplikacje.
Dodatkowo nad całością będzie czuwał specjalny algorytm predykcyjny, który będzie dostosowywał liczbę dostępnych aut do aktualnego zapotrzebowania wyznaczonego liczbą lądujących w danym momencie pasażerów. Tak więc powinno to maksymalnie skrócić czas oczekiwania na kierowców, bezpośrednio po wylądowaniu.
Źródło: Uber.
Stock Image from Depositphotos.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu