Polska

"Twój weekend" zamyka się z ogromnym hukiem. Koniec pewnej epoki

Jakub Szczęsny
"Twój weekend" zamyka się z ogromnym hukiem. Koniec pewnej epoki
Reklama

"Twój weekend" na całkiem specyficznym rynku pism erotycznych uchodził za legendę - jego historia trwała przez ponad ćwierć wieku. Dla niezorientowanych, była to gazetka, w której można było znaleźć grafiki przedstawiające kobiety w kompletnym negliżu, w akompaniamencie seksistowskich treści. Gdy okazało się, że przegrywający z internetem tytuł jest na sprzedaż, Gazeta.pl zdecydowała się je kupić i zamknąć.

Jak przekazano nam w informacji prasowej, "Twój weekend" był uznawany za jeden z bardziej rozpoznawalnych bastionów seksistowskiego i uprzedmiotowiającego podejścia do kobiet. Czasopismo skupiało się głównie na przedstawianiu kobiet w erotycznych pozach przy okazji współistnienia z nimi brutalnych i trudno akceptowalnych obecnie komentarzy. Gazeta.pl nie zgadzała się z tą konwencją i gdy tylko okazało się, że "Twój weekend" można kupić, zadecydowano o tym by przedsiębiorstwo zaopatrzyło się w ten tytuł i od razu go zamknęło. Odbywa się to jednak z "pompą", której można pozazdrościć wielu tytułom prasowym.

Reklama

W grudniu wystawiono na sprzedaż jedno z najstarszych, kultowych w pewnych kręgach polskich pism erotycznych. Natychmiast podjęliśmy decyzję, żeby je kupić. I zamknąć. Chodzi o symboliczny koniec epoki uprzedmiotawiania kobiet. W ostatnim numerze „Twojego Weekendu” nie będzie więc roznegliżowanych zdjęć i seksistowskich tekstów. Będą za to materiały o sile, mądrości i pięknie. Zadbały o to utalentowane redaktorki, autorki i fotografki oraz równie zdolni redaktorzy i autorzy. Mamy nadzieję, że właśnie taki „Twój Weekend” będzie głosem w ważnej dyskusji o potrzebie równości.

Agnieszka Siuzdak, dyrektor pionu Gazeta.pl

Znamienna transformacja pisma dla panów - Twój Weekend w ostatnim wydaniu nie przypomina pierwowzoru

Zamknięcie "Twojego Weekendu" oznacza całkowite przewartościowanie konwencji jaka stała za pismem, jednak skupiono się na odwołaniach do wcześniejszej działalności. Przede wszystkim, zachowano znane wcześniej dostarczane sekcje oraz rubryki, jednak w ostatnim wydaniu nadano im zupełnie nowe znaczenie - pasujące do wartości, które obecnie reprezentuje tytuł prasowy. Zamiast zdjęć z roznegliżowanymi kobietami oraz seksistowskich treści, można znaleźć tam historie kobiet i mężczyzn przedstawione w artykułach, wywiadach oraz felietonach. Magazyn składa się teraz z 48 stron, w których prezentowane są autentyczne, pogłębione treści ukazujące inspirujących ludzi.

Intencją Gazeta.pl, VMLY&R Poland oraz partnerów: Mastercard i Bank BGŻ BNP Paribas jest promowanie działań wspierających kobiety oraz sprzeciw postawom, które doprowadzająca do uprzedmiotowiania kobiet. Wśród marek wspierających projekt znalazły się: Wavemaker, odpowiadając za kontakt z mediami, współpracę z influencerami oraz wsparcie kreatywne. Za oprawę wizualną odpowiada Papaya Films. Ponadto, swoje wsparcie projektowi udzieliła Fundacja Sukcesu Wspieranego Szminką.

Gdzie kupisz ostatni numer czasopisma "Twój weekend"?

8 marca, czyli w Międzynarodowy Dzień Kobiet, Twój Weekend ukaże się w nakładzie 20 000 egzemplarzy w salonikach prasowych oraz sklepach sieci Empik. Cena wydania wynosi 9,99 zł. Możliwe będzie nabycie wersji elektronicznej za pomocą strony internetowej Twój Weekend. Dodatkowo, w mediach społecznościowych, w kinach, telewizji oraz serwisach informacyjnych jest prowadzona aktywna kampania marketingowa. Nie ma ona nic wspólnego z promocją przede wszystkim "Twojego weekendu" jako czasopismo - działania te wycelowane są raczej w uświadamianie problemu uprzedmiotowiania kobiet.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama