Moje przemyślenia

Twitter świętuje swoje urodziny reklamą wideo z gwiazdami

SB
Szymon Barczak
6

Tydzień temu pisałem o piątych urodzinach Twittera, o tym, jak to wszystko się zaczęło. Serwis ten miał ogromny wpływ na kierunek rozwoju internetu - nie tylko zyskał ogromny zasięg, świadomość u internautów, ale także został np. wykorzystany jako źródło informacji w wyszukiwarkach internetowych. Tw...

Tydzień temu pisałem o piątych urodzinach Twittera, o tym, jak to wszystko się zaczęło. Serwis ten miał ogromny wpływ na kierunek rozwoju internetu - nie tylko zyskał ogromny zasięg, świadomość u internautów, ale także został np. wykorzystany jako źródło informacji w wyszukiwarkach internetowych. Twitter jest narzędziem służącym nie tylko do pisania o swoim życiu - robienia z siebie mikrocelebryty, nie tylko do przekazywania świeżych informacji na temat wydarzeń na całym świecie, ale także i do poszerzania wiedzy w zakresie dziedzin, które nas interesują. I na tym szczególnym zastosowaniu skupili się twórcy Twittera podczas tworzenia reklamy wideo.

Z okazji piątych urodzin, największy na świecie serwis mikroblogowy uruchomił specjalną stronę - Discover your world on Twitter. Jak mówi główne motto - Twitter umożliwia podążanie za swoimi zainteresowaniami, odkrywanie swojego świata. I to jest prawda. Pośród różnego rodzaju chały, dzieciaków piszących z nudów, znajdziemy także i wiele perełek, ludzi, którzy naprawdę mają swoje pasje i dzielą się nimi za pomocą mikrobloga. Do ich obserwowania zachęcają nie tylko twórcy serwisu, ale także i "gwiazdy" takie jak Snoop Dogg, Serena Williams, Rachel Zoe i inni. Szczególne wrażenie zrobił na mnie Paolo Nespoli, który... tweetuje z kosmosu.

Dobry ruch ze strony Twittera. W uruchomieniu tej nowej stronki nie chodzi przecież tylko o to, by pochwalić się tym, że w serwisie generowany jest wartościowy kontent, ale przede wszystkim by zachęcić internautów, którzy nie korzystają jeszcze z serwisu do tego, by to zrobili - bo jak można się dowiedzieć z reklamy - warto! Dodatkowo, reklama ma także za zadanie przyciągnąć obecnych użytkowników do serwisu na dłużej poprzez wskazanie im autorytetów w poszczególnych dziedzinach (ramka Follow your interests on Twitter).

Reklama wyszła naprawdę dobrze, poprzez wypowiedzi poszczególnych osób poznajemy wartość dodaną serwisu. Julian Perretta, muzyk, mówi np. że dzięki Twitterowi może otrzymywać informacje zwrotne od swoich fanów - których uznaje za najlepszych krytyków, o tej samej cesze serwisu powiedział Dana White. Paolo Nespoli natomiast podzielił się w filmie reklamowym tym, że dzięki Twitterowi może w prosty sposób przekazywać zdjęcia z kosmosu :)

PS Znalazłem zabawny komentarz pod filmikiem, odnoszący się do ekshibicjonizmu w serwisach społecznościowych:

Twitter: I need to pee
Facebook: I peed
Foursquare: This is where I peed
Quora: Why am I peeing ?
Youtube: Look at this pee !
LinkedIn: I'm good at peeing

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Twittermikroblogi