Polskie media

Kara dla TVP. Za długo emitowali reklamy

Patryk Koncewicz
Kara dla TVP. Za długo emitowali reklamy
Reklama

O tym, że nie ma co przesadzać z reklamami, dowiedziało się TVP Kultura. Kara nie jest wielka, ale działa pouczająco.

Polska telewizja reklamami stoi – niektóre są tak długie, że można w międzyczasie skoczyć po herbatę do sklepu w sąsiednim województwie. Co ciekawe stacje telewizyjne nie mogą emitować ich w nieskończoność – długość spotów reklamowych jest regulowana wytycznymi Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, a złamanie zasad grozi nałożeniem kary. Taka wpadka przydarzyła się TVP Nauka, które przekroczyło dopuszczalny limit o niespełna minutę.

Reklama

O karze zaważyły sekundy

Czy wiedzieliście o tym, że łączny czas nadawania reklam w godzinach 6-18 nie może przekroczyć 144 minuty, a w godzinach 18-24 72 minuty? Takie zasady narzuciła Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w „trosce o widza”, wyszczególniając, że te wytyczne nie obowiązują w przypadku informacji o usługach i audycjach tej samej grupy kapitałowej. TVP Nauka te normy naruszyło, emitując reklamy o 49 sekund dłużej, niż pozwala na to ustawa.

Źródło: Depositphotos

W związku ze złamaniem zasad Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła na Telewizję Polską S.A. karę pieniężną w wysokości 4000, za naruszenie przepisu art. 16 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1722 ze zm. – jak informuje Teresa Brykczyńska (rzecznik prasowy KRRiT) w wypowiedzi dla WirtualneMedia.

Grzywna nie jest szczególnie dotkliwa i ma raczej charakter pouczający, ale dla borykającego się z problemami nadawcy jest to kolejny cios w portfel. W przypadku TVP Kultura stawka – według obowiązującego cennika – może wahać się od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy złotych za minutę, w zależności od godziny emisji i długości reklamy.

Stock image from Depositphotos

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama